Wednesday, November 5, 2014

Pendedahan Agenda Gelap REPROGRAMMING HISTORY OF MALAYA


1. Memandangkan gua banyak join underground grup yang terdapat ramai pakar2 sejarah sama ada dominan Melayu dan Dominan Non Melayu... Apa yang gua boleh tafsirkan sudah terdapat satu agenda halus di negara Malaysia ini untuk MENGUBAH SEMULA SEJARAH TANAH MELAYU secara sistematik dan senyap2...


2. Kebanyakan pengkaji2 sejarah Non Malay ni sekarang amat pakar dalam sejarah SELEPAS MERDEKA dan PASCA MERDEKA... serta Sejarah Kolonial di Bumi Malaya...

3. Tetapi bab sejarah berkenaan sistem pemerintahan beraja Melayu ini adalah kekurangan mereka. Tak pasti mereka sengaja tidak mahu ambik tahu ataupun memang tidak peduli langsung sejarah pemerintahan sistem beraja di Malaysia dahulu...

4. Yang gua lihat terdapat beberapa golongan Melayu Liberal bersekongkol dengan mereka juga. Dan ini amat mendukacitakan.

5. Dan mereka ini golongan yang sangat membanggakan sejarah pendudukan British di bumi Malaya dan jugak sejarah pendudukan penjajah lain seperti Jepun dahulu.

6. Segala sejarah Kolonial dibincangankan dengan amat bangga sekali. Pemerintahan British diangkat sebagai fokal point Sejarah Malaysia.

7. Dan golongan muda Non Melayu ini jugak amat kuat mengangkat sejarah Pasca Merdeka dan Sebelum Merdeka. Terdapat ramai dikalangan mereka mengangotai persatuan sejarah di seluruh Malaysia tetapi fokus point mereka hanyalah mengangkat bukti sejarah Kolonial di Malaysia semata mata.

8. Terdapat agenda halus untuk mula mendoktrinkan satu sistem pensejarahan moden di Malaysia agar ianya diangkat bermula dari zaman pemerintahan British dan Selepas Merdeka semata mata.

9. Kelangsungan pemahaman sejarah Kesultanan Melayu langsung diabaikan oleh pihak tertentu ini. Seolah2 Kesultanan Melayu dahulu di bumi Malaya adalah sesuatu yang ingin dikaburkan dan dilupakan terus sama sekali.

10. Bab sejarah kerajaan Purba Melayu di Nusantara langsung tidak mereka pedulikan langsung. Tiada perbincangan dengan topik2 begini dikalangan mereka.

11. Motto mereka yang gua dapati amat tepat...
'' IT'S TRUE WE CANT CHANGE THE HISTORY OF PAST,
BUT WE CAN PRETEND THAT IT'S NEVER HAPPENED!''...

'' YA BENAR KITA TIDAK MAMPU MENGUBAH SEJARAH,
TETAPI KITA BOLEH BERPURA PURA (BERLAKON) BAHAWA SEJARAH YANG LEPAS ITU TIDAK TERJADI LANGSUNG!''

12. Maka berhati hatilah kalian... Generasi Y skang ni amat rapuh jati diri mereka. Dan kita boleh nampak majoriti Generasi Y skang ni terpedaya dengan retorik palsu konsep 1 Malaysia. Sejarah perkembangan nenek moyang langsung diabaikan.

13. Boleh nampak skang Doktrin 1 Malaysia seolah menjadi lesen besar untuk melupakan SEJARAH MELAYU DIBUMI MELAYU sejak ribuan tahun dulu.

14. Dan apa yang menakutkan kita nanti adalah generasi akan datang mengambil remeh hal ehwal peradaban bangsa Melayu sendiri.

15. Dan profesor Sejarah moden kini yang rata2 non Melayu gua nampak sangat menekankan projeksi Sejarah Malaysia selepas MERDEKA. Berbanding penekanan sejarah peradaban Melayu di Malaysia.

16. Ini amat menakutkan. Pihak Politaik Melayu atasan sedang perlahan lahan membunuh sejarah sebenar bangsanya sendiri.

17. Direction negara skang kelihatan amat kelam. 1 Malaysia?... Yang gua nampak 1 Malaysia adalah satu jarum halus jahat untuk mengubah secara total sejarah Malaysia sebenarnya.


Sumber : Bro DM

No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget