Tuesday, March 10, 2015

Sudah lama sungguh aku tak mendengar lagu ni.

"Somebody told me/ You had a boyfriend/ Who look's like his girlfriend"

Dah hampir sedekad aku tak dengar lagu ni sejak aku habis sekolah. Aku terdengar balik pun baru dua tiga hari sudah masa dalam kereta dengan member lama zaman sekolah aku. Seingat akulah, lagu ni amat meletop masa aku form 3 di corong radio Hitz.fm milik astro yang ketika mendominasi airwave tempatan sebelum kebangkitan Fly fm yg dimiliki media prima.

Zaman ketika handphone Nokia mendominasi pasaran handphone tempatan, yang mana sapa lagi up atau lebih berada pulak akan pakai phone Samsung ataupun Sony-Ericcson.

Zaman dimana budak-budak baru nak up tunjuk kerek dan langsi sambil menggedik di Friendster dan Myspace (ni punca utama aku benci gila babi sampai babi pun boleh jadi gila dengan social networking masa zaman sekolah, dan akhirnya terjebak jugak selepas menyambung pengajian di peringkat diploma)

I wasn't a big fan of The Killers, but somehow this song got embedded in my mind. Mungkin disebabkan lagu ini dimainkan berulangkali oleh Hitz.fm ikut resam Astro yang sememangnya suka mengulang siaran yang sama berulang-ulang kali.

Ini kerana adalah satu kewajipan bagi aku memekakkan telinga dengan Walkman selepas melenjan PS2 walaupun PMR is around the corner. Honestly, band yang aku layan ketika itu semestinya band nu-metal California mari seperti Linkin Park, POD dan Papa Roach. My Chemical Romance pun boleh jugaklah walaupun tak lah sampai ketahap aku nak join budak-budak gothic dan emo melepak tak tentu hala di Times Square.

Sementara band-band lain yang slow-mo macam Coldplay, Low Millions, Yellowcards, dan banyak lagi aku layan jugak sebagai terapi jiwa remaja aku. Damn, banyak gila memori muzik sedekad lalu yang ketika itu masih suci dari pengaruh K-pop yang takde filosofi seni tuh.

Ah, cut that crap. Sebenarnya aku masih tertanya-tanya apa maksud lirik di atas?. Lelaki itu memiliki wajah seiras kekasihnya?. Serabut dah kepala aku.

http://youtu.be/Y5fBdpreJiU

No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget