Monday, September 2, 2013

Isu Miss World - Jangan Cepat Melatah! (Edisi Meleleh)

Dalam kita menyambut bulan Ramadhan yang suci lalu, sudah terjadi bebera paperkara yang mengguris hati dan perasaan kita umat Islam di Malaysia am-nya. Isu iftar dengan Bak Kut Teh oleh dua pelakon porno college dropout lepasan SJKC, fitnah budak sekolah makan dalam jamban oleh achi pariah mabuk todi yang tak reti nak tunjuk muka dalam mesyuarat PIBG, kes Ah Soh mabuk stout maki pekerja McD gara-gara minions Despicable Me dan seorang macai anak dara boddow (entah dara ke tidak) sapa entah yang kononnya mahu berlari bogel keliling Kuala Besut sekiranya UMNO menang pilihanraya kecil DUN tersebut. Dan sekarang UMNO sudah menang, Damia Izara tu ada berani ke tak?. Jangan pandai cakap saja wahai macai. Kebanyakan lebai-lebai pengampu PAS di negeri pantai timur masih menunggu cik Damia ini untuk menunaikan janjinya mempamerkan tubuh mulus putih melepaknya buat tatapan santapan batin mereka. Mesti tersengih kerang busuk bagai babi hendak mengawan mereka bila menatap tubuh montok cik Damia ni. Almaklumlah beb, orang PAS jer sembahyang so tak berdosa pun bagi mereka. Hanya 'set2' UMNO semua idoq. Yedop?

Bila bercakap pasal kemulusan tubuh seorang perempuan seperti Damia Izara (which I assumed her facebook account might be froud) ni kita semua mungkin tahu di abad 21 ni hampir kesemua benda boleh dikapitaliskan termasuklah kecantikan tubuh badan wanita yang mampu membuatkan lelaki meleleh air liur. Tipulah kalau ada lelaki yang mengatakan mereka tidak terangsang bila menatap tubuh wanita berbikini mahupun tanpa seurat benang tanpa mengira peringkat usia lelaki tersebut macam dua jantan separuh abad dari Bulgaria ini. Selain program Baywatch, katalog Victoria Secret, majalah Sport Illustrated, Playboy dan Hustler. Terdapat juga program TV yang menghidangkan tubuh badan wanita cantik iaitu pertandingan ratu cantik. Baru-baru ni kita dikejutkan dengan penyertaan 4 orang gadis Eurasian beragama Islam dalam pertandingan Miss World Malaysia yang disekat oleh JAWI.

At first bila gua dengar, rasa terkejut jugaklah coz mana pernah aku awek Melayu join pertandingan macam ni semua but then bila aku dapat tau yang join tu awek mixed aku rasa macam malas nak ambik pot sebab korang pun dah tau bukan semua dorang ni macam Wardina Safiyyah dan Natasha Hudson. Sincerely, aku tak kata semua minah Eurasian jahil-jahil belaka!. Nak masuk pertandingan ratu cantik pun pergi lantak depa lah beb, lagipun Miss World tahun takde bikini-bikini bagai sebab dianjurkan di Indonesia. Kalau ada kategori berbikini, mampus kena razed dengan FPI lu tau!. That's why aku tak paham kenapa religious authority kita ni paranoid sangat.



Walaupun kes ni dah hampir seminggu berlaku tapi aku terpanggil rasa hendak mengulas kerana kita sedia maklum jurang pemikiran di antara Melayu bandar dan Melayu kampung semakin mendalam dari semasa ke semasa. Therefore, I will provide some reconciliation before some pathetic liberals and serbanistas tambah petrol ke dalam api yang sedang marak ini. Biar aku terangkan sedikit sebanyak pasal pertandingan ratu cantik yang dah bikin ramai orang Melayu paranoid tahap gaban sebab risau mana tau ada diselitkan kategori tiger show yang mana pesertanya harus tampil tanpa seurat benang. Jangan gayat ye wahai tuan-tuan dan puan-puan.

Sedikit petikan dari mengenai apa itu pertandingan ratu cantik yang gua copy-paste dari wikipedia. Anda disarankan baca dulu sebelum faham.


beauty pageant or beauty contest, is a competition that mainly focuses on the physical beauty of its contestants, although such contests also incorporate personality, intelligence, talent, and answers to judges' questions as judged criteria. The phrase almost invariably refers only to contests for women and girls; similar events for men or boys are called by other names and are more likely to be bodybuilding contests.
Meskipun kecantikan fizikal dititikberatkan namun tak bermakna aspek personaliti, ketrampilan dan bakat diketepikan. Kalau muka cantik tapi bingai tak reti jawab soalan judges tak guna jugak bai. Honestly, takda sapa nak dumb blonde pegang title ratu cantik oleh sebab itu tidak menghairankan kalau peserta yang lebih cantik setakat dapat merangkul title runner-up jer. Sebab itulah kalau korang rajin bukak portfolio para peserta dalam website dorang jangan terkejut kerana hampir kesemua mereka memiliki tahap pendidikan yang bagus-bagus. Ada doktor, engineer, law dan tambah pulak ada yang ambik mass com (speaking terer bai). Walaupun ada yang bekerja hanya sebagai pramugari tapi jangan dipertikai kerana korang patut tau bahawa semua pramugari kena ada public relation yang bagus. Setakat latar belakang sendu-sendu belaka janganlah haraplah beb.

Oleh itu, tidak timbul spekulasi para peserta beraksi separuh bogel semata-mata dalam pertandingan Miss World tahun ini. Oleh wahai para Meleis sekalian, janganlah terloncat-loncat macam beruk bontotnya terkena kuali gulai nasi kawah ditanak bawah pokok beringin. Sebab yang bertandingpun bukan set2 Melayu totok muka minah kampung tapi rata-ratanya awek stok baka campuran mat salih. Nak harap baka Melayu tulen masuk pertandingan sebegini payah bai sebab ketinggian tak mencukupi. Yelah, tidak dinafikan rata-ratanya awek Melayu rendah-rendah belaka. Selalu gua tengok awek-awek member gua kalau jalan bersaing tingginya separas bahu sajer. Begitu jugak dengan ramai kengkawan perempuan. Jarang aku jumpa perempuan Melayu yang tinggi lampai beb. 

Ditambah pulak dengan fatwa yang dikuatkuasakan pada tahun 1996 iaitu larangan wanita beragama Islam menyertai pertandingan ratu cantik seratus peratus menyekat penyertaan wanita beragama Islam dalam beauty pageants. Okay, kalau dah nampak gayanya takde harapan langsung perempuan Melayu nak masuk beauty contest sebegini maka apa salahnya kita lakukan 'Lebanese Alternative'. Kita buka peluang pula pada para saudara serumpun yakni bumiputera bukan Islam dari Sabah dan Sarawak. Lagipun tiap-tiap tahun bila tiba pesta menuai mereka akan anjurkan pertandingan ratu cantik demi mencari gadis-gadis cantik dari kalangan komuniti mereka. Namun begitu, faktor ketinggian jugak jadi sandaran utama. Nak harapkan amoi-amoi, aku berani jamin mereka akan kalah total dengan amoi mantap dari PRC dan Taiwan.

Jadi nak tak nak terpaksa harapkanlah awek-awek Eurasian ni sebab gewe-gewe darah totok semua kurang memberansangkan berbanding awek-awek berdarah kacukan ini. Lagipun Thailand, Indonesia dan Filipina sudah acapkali menghantar gadis bermata biru ke dalam pertandingan ratu cantik bertaraf antarabangsa. Dalam kamus kecantikan lelaki Asia sendiri majoriti mereka berpendapat bahawa wanita berhidung mancung lebih menarik dan sedap mata memandang berbanding wanita berhidung pesek. Sebelum korang deny aku nak tanya sikit kenapa pelakon wajah mixed macam Maya Karin, Siti Saleha, Izara Aisyah, Neelofa dan ramai lagi lebih meletup dan hot jika hendak dibandingkan dengan pelakon berwajah Melayu totok?. Well, sudah tentu perkara yang sama tidak berlaku terhadap penyanyi seperti Siti Nurhaliza dan Yuna kerana bagi peminat Melayu, suara dan lagu adalah lebih penting daripada paras rupa. Dulu pun seingat aku Siti Sarah popular jugak weh walaupun rupa kurang (itu kata bapa dialah menurut komen beliau dalam URTV 10 tahun dulu). Cuma dalam industri lakonan Malaysia, Indonesia, Filipina dan Thailand. Darah mix sudah menjadi satu kriteria utama untuk berjaya dalam bidang seni. Aku tak hairan kalau suatu hari nanti pelakon berdarah kacukan Melayu-Parsi bakal menggegarkan dunia seni lakonan tanah air meskipun menganut fahaman Syiah!.

Berbalik kepada isu pertandingan ratu cantik, aku tak nampak sebarang masalah wanita beragama Islam bertanding selagi dia tidak memakai pakaian renang two-piece mahupun single-piece. Lagipun pertandingan ini dijalankan di Indonesia jadi paham-paham jelah kalau berbikini naik Sheikh lah FPI tu merusuh nanti!. Ya, mereka tidak berhijab namun begitu sebelum korang lecture this few girls ini supaya mereka tidak menyertainya atas alasan mendedahkan aurat cuba korang tengok keadaan sekeliling korang sendiri. Adakah gadis-gadis beragama Islam menutup aurat mereka dengan sempurna. Rata-rata yang aku nampak harapkan rambut jer bertutup dengan tudung tapi baju dan seluar ketat. Aurat tu terhad pada rambut je ke?. Selebriti wanita kelahiran program Dewi Remaja tu apa cerita beb?. Bagi serbanistas kahak hijau yang hampas, sudah tentu mangsa yang mereka persalahkan dulu adalah kerajaan ('Ini semua salah UMNO' mentality). Tapi wahai golongan meleis bajet muslimin dan muslimat yang berfikiran sempit persis katak bawah tempurung apakah Malaysia ni teruk sangat jika dibandingkan dengan negara lain. Nak buat macam Iran pun konfem end resultnya akan jadi begini (klik SINI)

Sebelum mengatakan bahawa Malaysia lebih teruk dari negara lain dalam hal menjaga aurat para muslimah. Sedangkan di Malaysia, masuk pertandingan yang pakaiannya agak menjolok mata sikitpun dah kecoh satu kampung (SINI).  Nah! tengok dulu negara lain. Untuk makluman korang mengikut hasil siasatan aku, wanita-wanita berbikini ini memang konfem beragama Islam dan tidak dapat dinafikan lagi. 

First, let's with our 'negara seberang' yakni pembekal utama pekerja domestik di negara kita dan menjadi negara pujaan kedua selepas Turki oleh Abang Non aka Ah Wah Gor disebabkan 'demokrasi'-nya. Waduh kok, barangkali ini bukti demokrasinya ya bapak Anwar? (take note : 3 gambar terakhir adalah dari peserta yang sama)


INDONESIA




video bikininya di SINI






Negara ini adalah negara dunia ketiga majoriti Islam paling kolot setelah kejatuhan jiran serumpun mereka, iaitu rejim pseudo-Islamic Taliban di Afghanistan. Di sesetengah kawasan gurun dan pergunungan pendalamannya, anak-anak perempuan disekat untuk menjalani persekolahan seperti rakan-rakan sebaya mereka di negara membangun lain. Anak-anak gadis mereka bukan sahaja ditekan sedemikian rupa. Malah, jika mereka ingin bangkit menentang ketidakadilan ini. Nasib malanglah bakal menimpa sekiranya mereka bertindak sebegitu rupa seperti yang berlaku pada Malala Yousafzai. Terus-terang gua cakap beb, ini bukan Islamik tapi jahiliah tahap gaban umpama orang Arab penghuni kota Makkah dan Yathrib zaman pra-Rasullullah!. Dulu pernah majalah Mastika menemubual lelaki warga negara tersebut yang bekerja di negara, punyalah dia mengeluh bagai nak ghak menceritakan godaan gadis-gadis Melayu yang dikatakannya sebagai 'terlalu seksi'!. Yo, toksah tipulah wahai Tok Seh saudagar karpet dan barangan komputer Made in China plaza Low Yat. Padahal macamlah kita tak tau betapa terkemut telur bawah punai tegang tercacak dorang bila terserempak gadis Melayu tak kira dimana ajer sama di lif, bas, LRT dan komuter!. Gadis-gadis Melayu yang dorang usha bukanlah seksi manapun, rata-rata semuanya bertudung dan kecil molek ajer. Kawan aku siap kena stalk dalam Facebook lagi (baca perenggan terakhir SINI). Puncanya sebab apa bai, dorang dah bosan tengok perempuan mancung dan nak merasa jugak awek hidung kemek. Untuk lelaki Melayu, dorang dah usha awek kita jadi apa salahnya bai kalau kita usha awek dorang balik? Haha!.  Negara itu bernama.. Sedikit info tambahan, ramai gadis-gadis Pakistan menyertai pertandingan ratu cantik. Bukan gadis ni sorang jer.

PAKISTAN








Buat para penagih tegar video klip porno amatur 3gp yang sering melayari laman sesawang lucah seperti Xvideo, Xhamster, Spankwire dan sebagainya mesti pernah dengar terma ini iaitu 'beurettes' yakni merujuk kepada wanita generasi pertama atau kedua dari bahagian utara Afrika Utara (Maghribi, Algeria dan Tunia) yang berpindah ke Perancis lantaran kemelaratan hidup akibat kekurangan peluang pekerjaan di negara asal mereka. Setibanya mereka di Perancis, Itali ataupun Sepanyol, mereka ditindas dari melakukan sebarang kerja profesional baik di peringkat awam mahupun swasta bukan setakat disuruh membuka tudung kerana yang sanggup berpindah ni bukanlah jenis yang bertudung pun. Pendek kata apa pun tak boleh dek kerana sentimen anti Islam yang membara di negara Eropah berkenaan namun disebabkan muka tak tahu malu mereka beranikan diri jugak mencuba nasib bekerja di negara tersebut. Then you know what happened, gadis-gadis Afrika Utara ni dieksploitasi melakukan kerja-kerja maksiat yang sememangnya menempah tiket ke neraka jahanam bila kojol kelak!. Maka ramailah di antara mereka menerima nasib seperti Zahia Dehar, Ruby Rubacuori dan Yasmin Lafitte. Persoalannya, adakah mereka berlakuan seperti kafir harbi sejurus selepas tiba di bumi Eropah?. Apakah mereka tidak memiliki didikan agama yang sempurna?. Bukannya sewaktu zaman kegemilangan Islam dahulu ramai di antara nenek moyang mereka memiliki didikan agama yang bagus?.

Jawapannya anda nilaikan sendiri melalui gambar-gambar di bawah. Mereka adalah contoh-contoh gadis Afrika Utara yang masih kekal bermastautin di negara asal mereka.


ALGERIA








MOROCCO (MAGHRIBI)

















Negara-negara Asia Tengah ini adalah merupakan bekas Soviet, meskipun pernah diperintah sistem komunis namun sejarah tidak mampu menafikan bahawa tanah pernah menyaksikan jatuh bangunnya ketamadunan Islam di awal kebangkitannya. Disinilah Islam bertapak melalui jalan darat iaitu laluan sutera hingga ke Turkistan Timur. Kegemilangan Islam di rantau tersebut dari kurun ke-7 hingga ke kurun ke-13 telah ribuan ulama, ilmuan, ahli falsafah, sasterawn dan ramai lagi tokoh-tokoh terbilang dunia Islam. Pendek kata, sesuai dengan kedudukannya sebagai laluan sutera. Rantau ini menjadi melting pot pertembungan budaya di antara timur dan barat. Asalnya, penduduk asli di rantau Asia Tengah ini berdarah ras Iranian serumpun dengan bangsa Parsi dan Afghanistan. Namun, disebabkan serangan bala tentera Mongol yang didalangi Genghiz Khan raja Mongol zalim itu mengakibatkan perubahan demografi secara mendadak. Kesannya, wajah-wajah penduduk-penduduk tempatan disitu turut berubah sama sekali bukan disebabkan proses kacukan akan pembunuhan beramai-ramai secara besar-besaran oleh bala tentera Mongol terhadap penduduk natif Caucasoid di situ. Kejam bukan?.

Pembunuhan (Massacre) ini telah mengakibat wajah gadis Asia Tengah menjadi daripada seperti ini..


kepada ini..


Cengkaman rejim komunis terhadap penduduk Asia Tengah telah menyebabkan nur Islam telah luntur di benak sanubari mereka ditambah pula dengan agenda Turki mahu menyebarkan fahaman Attaturk/Kemalism ke dalam sistem politik tempatan. Selain menyemai benih kapitalisme, dasar globalisasi pasca Soviet juga telah membawa kepada kemasukan unsur budaya barat seperti pertandingan ratu cantik. Maka tidak menghairanlah akibat keghairahan mencari harapan baru sejurus membebaskan diri dari belenggu komunis ramai tersilap langkah menuruti percaturan barat. Berikut adalah contoh sebahagian dari gadis Asia Tengah yang menyertai pertandingan ratu cantik.













Okaylah, harap korang semua dah berpuas hati dengan segala keterangan yang aku telah bagi nih. Kalau masih jugak nak menegakkan benang mempertikaikan kata-kataku bahawa negara lain hakikatnya lebih teruk daripada kita. Ohh, ada orang kata kita tak buat hudud? Well, bukankah tok guru pujaan puak macai bulan mengambang nih mengatakan bahawasanya hudud tu hanya 0.0001% daripada Islam?. Tak payah nak berdolak dalihlah brader. Gua cerita pasal pageantries bukan pasal hukuman terhadap pencuri, perogol dan penzina. Persoalannya beranikah gadis-gadis Melayu berbikini sebagaimana gadis-gadis beragama 'Islam' seperti aku tunjukkan di atas ini? Senang aje kan? Jawaplah kalau korang rasa dah tau apa jawapannya!

Kepada para simpatisan dan penyembah batu Karbala lagi rafidhah pula, toksahlah hangpa nak mendabik dada yang hangpa tu lagi Islam dari kami Ahlussunah Wal-Jamaah. Cuba try Google 'Haifa Wehbe' atau tak pun baca balik entry lama aku hak ni (klik SINI). Kalau korang nak tau perempuan-perempuan negeri Ayattushaittan al-maksumi pujaan korang tu dah fedup dengan lifestyle di negeri dorang. Dah sampai negeri orang apa lagi release tensionlah hingga kalau boleh lebih dari sehelai kain pun hendak dibukaknyer akibat dah jenuh berselubung di negeri sendiri macam dalam video nih. Lepas geramlah katakan bai. Keh Keh Keh

Salam Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin! 

dan juga

Salam Hari Kemerdekaan ke 56!

No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget