Sunday, December 12, 2010

PERISTIWA YANG TAK SEPATUTNYA TERJADI : KEMULIAAN MASJID TERCEMAR AKIBAT

KAFIR BIADAP DALAM MASJID, BERANI PERSOAL PERATURAN DALAM 
MASJID!!!



Pada 5hb Disember iaitu Sabtu lepas, pakatan pembangkang dipimpin oleh pentadbiran negeri Selangor telah menganjurkan satu demonstrasi berikutan kenaikan air yang melanda di negeri itu. Protes berkenaan dianjurkan untuk disasarkan kepada syarikat pembekal air di negeri Selangor iaitu Syabas. Akibat dari insiden  demonstrasi itu, kesesakan lalulintas berlaku di Kuala Lumpur. Shacklesmith tak dapat nak bayangkan betapa teruknya jalan pada hari tu. Nasiblah aku tak pegi mana-mana masa Ahad tu. Lagipun, ini bukan kali pertama bandar kesayangan tanah tumpahnya darahku, Kuala Lumpur ni dilanda sang pendemonstrasi. Paling teruk tahun 1969 dulu la ikut cerita orang tua yang umur dalam lingkungan 60 tahun ke atas. Sepanjang umur Shacklesmith pulak, pertama kali masa tahun 1998 dulu. Korang paham-paham la sape yang kena pecat waktu tu bukan?. Orang yang sama dipertanggungjawabkan dalam konflik dan krisis politik yang melanda zaman sekarang nih.



Persoalan yang melanda benak pemikiran Shacklesmith, jika demonstrasi ini bertujuan untuk membantah kenaikan harga air oleh Syabas di negeri Selangor. Kenapa kompaun Masjid Negara di kawasan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pulak yang dipilih?. Apa salahnya buat di Shah Alam. Bukankah ibu pejabat Syabas di Shah Alam. Tak ke pelik dibuatnya,  apa kejadahnyer kawasan yang terletak di luar sempadan negeri Selangor dipilih?. Pemimpin Pakatan Rakyat gila publisiti, sengaja mencetuskan kekacauan. Baiklah, saya tak mau mengheret sesiapa bahkan menuduh siapa yang memulakan krisis ini. Cuma saya tak setuju, kawasan yang dianjurkan. Apakah niat sebenar Masjid Negara dipilih?. Untuk menegakkan keadilan atau sebaliknya? Apa yang dapat aku tau adelah, tujuan sebenar diadakan protes itu akibat kedegilan kerajaan negeri Selangor yang tak mau membayar hutang tertunggak akibat kenaikan tariff air yang berpunca dari polisi kerajaan negeri yang mempercumakan perkhidmatan berkenaan atas tujuan 'mengurangkan beban rakyat'. Baiklah kalau nak kurangkan beban pun pandai-pandailah tolong bayarkan hutang tu pada Syabas. Pembekal air tu kan syarikat swasta, takkan bagi servis percuma 100% kot. Ingat Syabas tu bapak dorang yang punya. Marah kat Syabas sampai Masjid Negara pulak jadi mangsa. Fikirkanlah dimana terletaknya Masjid Negara tu, dekat kawasan mana? Dalam pentadbiran Selangorkah? Tolong sikit, Masjid Negara adalah di bawah kawasan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur!. Nak buat protes buatlah di Shah Alam.

Dah tu pulak akibat gian sangat nak protes kat Masjid Negara sampaikan rumah Allah SWT yang suci tu dicemari oleh dua makhluk kafir harbi yang tak penah mandi wajib bila terkena hadas besar iaitu dua syaitan bernama Terseksa Cock dan Tiang Chuak (sila rujuk video di atas untuk maklumat lanjut)!. Yang si Terseksa Cock ni pun satu, petugas dah bagi nasihat jangan masuk dalam ruang sembahyang sebab waktu solat dia boleh bising-bising lagi. Selendang yang dibagi pun tak mau dipakai!. Apa hal semua ni beb? mana perginya pemuda-pemuda PAS yang gagah berani tu. Dulu aku respek gila ngan korang tapi sejak kes korang berguling atas jalan sekat kereta Raja Muda Perak aku dah mula naik jijik ngan korang semua. Dimana jatidiri korang sebagai pembela Islam. Kalau setakat dengan sesama Melayu Islam macam UMNO bacul tu korang beranila. Cuba dengan DAP, punyalah takut kecut telur tak berani nak tubuhkan negara Islam semua sampai hukum hudud pun korang cakap tak wajib nak jalankan bila Pakatan Reban korang memerintah Malaysia ni suatu hari nanti. Dari dulu lagi aku dah perhatikan, UMNO dan PAS yang berkongsi DNA yang sama ni dua-dua bacul dan takda telur. Sanggup gadaikan perjuangan menegakkan Islam kerana nak menjaga hati sekutu kafir mereka!.  Mana peginya semangat pejuang-pejuang jihad fisabillillah yang pernah gah menentang penjajah di Tanah Nusantara kita ni?. Dah kering ke darah mereka yang mengalir dalam tubuh anak bangsa kita?. Setakat cakap jer bergegar dengan nas Al-Quran dan dalil Hadis tapi habuk korang pun tarak buat apa beb?. 

Kita dah masuk Awal Muharram iaitu Tahun Baru Islam 1432 Hijrah bersamaan dengan 2010/11 Masihi kita sambut demi mengenang penghijrahan junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W dari Kota Makkah ke Madinah demi meneggakkan Islam dan mendamaikan suku Aus dan Khazraj yang sering bersengketa melangkau hingga ke turun-temurun. Sama-samalah kita Hijrah kan minda kita ke arah yang membawa kebaikan. Salam dari Shacklesmith



No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget