Tuesday, April 10, 2012

Instagram Untuk Android



Bagi para pengguna iPad dan juga iPhone mungkin aplikasi ini tidak asing bagi mereka kerana ianya ianya diedarkan dan boleh dimuatturun secara percuma melalui Apple Appstore. Ianya amatlah popular dikalangan pengguna peranti berasaskan iOS kerana cara menggunakannya teramatlah mudah sekali cuma sekali snap dan kemudian edit dan upload terus pada Twitter, Facebook dan juga Tumblr.


Masih ingat lagi kontroversi gambar Tiz Zaqyah bersama Remy Ishak yang disebarkan oleh blogger Beautifulnara beberapa bulan yang lalu? Korang tau mana Abe Nara dapat?. Kat mana lagi daripada Instagram-lah. Si cik Tiz kita pergi upload sekali cik abang kaki gosip tu apa lagi, main sambar jelah!.


Aku pun tahu akan kewujudan aplikasi menarik ni pun melalui twitter Sara Ali (@HeySaraAli) sekitar September/Oktober lepas. Dimana ketika tu beliau bersama rakan-rakan seperjuangan dalam bidang lakonan amat rajin mengupload 'hasil karya' suntingan Instagram berkenaan. Jumpa pun by surprised jer sebab aku ni bukan kaki Twitter sangat.


Okaylah, disebabkan ramai pengguna Android merajuk kerana tak dapat guna aplikasi menarik ni maka aku nak habaq berita gembira bahawa Instagram kini boleh digunakan menggunakan OS Android. Aplikasi ni sudah keluar lebih kurang seminggu sudah. Korang boleh tengok sendiri kat bawah ni video review demonstrasi menggunakan HTC One S. Kalau Samsung Galaxy Tab camner lah kan. Konfem best punya beb! Selamat mencuba semua!





Sumber : SLASHGEAR.COM


Shacklesmith : Untuk pengumum korang pembaca blog Kerambit Assassin's sekalian, Shacklesmith sudah membina sebuah blog blaru bernama 
http://bloglayanjer.blogspot.com 


Oleh itu, segala catatan info menarik berkaitan dengan apa topik akan dipaparkan di sana. manakala blog ini akan direservekan untuk hal ehwal berkaitan sosio politik dan catatan peribadi aku sahaja. Sekian terima kasih!





No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget