Friday, May 11, 2012

VIDEO : Sebijik Burger Penampar Buat AMBIGA Daripada Peniaga IKHLAS



Agak melucukan sungguh berita yang aku terima semalam nie berkenaan sekumpulan peniaga yang bernaung dibawah Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS) mengadakan protes aman dengan membuka gerai burger di depan rumah Ambiga penyokong murtad dan LGBT berikutan kerugian yang mereka tanggung akibat rusuhan haram BERSIH 3.0 dua minggu sudah.


Protes aman diadakan pada jam 2.00 hingga 3.00 petang semalam dihadapan rumah bekas pengerusi Bar Council di Jalan Setiakasih 1, Bukit Damansara ini sebenarnya bertujuan untuk menuntut ganti rugi atas sebab periuk nasi mereka ditabur pasir dan taik kucing kuning gara-gara demonstrasi haram yang dianjurkan Ambiga 28 April lalu.


Mereka kemudian bertindak dengan membuka gerai burger betul-betul di hadapan rumah Ambiga sebagai pengajaran betapa pedihnya hati mereka tak dapat meniaga pada haritu akibat terhalang dek perhimpunan haram berkenaan. Para anggota pertubuhan berkenaan berharap agar Ambiga sedar akan kesalahannya melukakan peniaga kecil-kecilan pada hari hitam itu.



Sebenarnya aku kenal brader yang jual burger kat atas tu beb. Dulu daripada tahun 2009-2010 aku selalu singgah beli burger dia kat pasar malam Sentul Timur waktu jumaat malam sabtu sebab burgernya murah-murah beb (lagi murah daripada menu list gambar atas tu). Sekarang ni aku tak pastilah sama ada dia masih meniaga kat sana ke lagi tak sebabnya aku pun dah lama tak melepak di Sentul Timur sejak habis belajar Diploma tahun sudah. Apa yang pasti, seperti peniaga stall-stall tepi jalan yang lain dia jugak turut berniaga di tempat lain. Seperti kebiasaannya, hari Sabtu selalu banyak penjaja yang meniaga di Lorong Tuanku Abdul Rahman depan Semua House tu. Namun disebabkan kekecohan pada hari tu maka habislah periuk nasi dia dengan kengkawannnya gara-gara secara tidak sengaja 'disabotaj' oleh Ambiga dan kuncu-kuncu mambang kuningnya.


Cuma apa yang membuatkan aku berasa nak ketawa adalah protes aman ini diadakan di kawasan taman perumahan aku iaitu Bukit Damansara walaupun area Jalan Setiakasih ni bukan lah dekat sangat dengan rumah aku. Jalan mana yang aku duduk itu adalah RAHSIA. Sememangnya kalau sesiapa yang berniaga depan rumah kat Bukit Damansara ni tak berapa laku sangat bukan kerana orang sini hanya makan Burger King ajer cuma kawasan situ lengang giler sebab hampir kesemuanya penduduk disini memang jarang berada kat rumah. Aku duduk sini daripada sejak lahir sendiri jadi aku taulah bagaimana keadaan kawasan sini. Aku pun paham tujuan brader tu bukak warung burger bukan sebab nak untung punya pasal (baca balik perenggan kedua).





Lagi satu nak menjawab tohmahan seorang minachi dalam Facebook yang mengatakan orang situ hanya makan Burger King ajer. Oleh itu biar aku sendiri jawab, "hello dey minachi! kalau orang sini makan BK jer apa kejadahnya ada Otai Burger depan 7-Eleven kat Plaza Damansara tu!". Kalau tak laku dah lama warung tu bungkus beb. Orang luar tak payah nak propa melebih ler. Bajingan macam Ambiga dan Anwar memang patut diajar sedemikian. Kira oraitlah tu diprotes dengan warung, bukan main baling botol masuk dalam pagar pun bai.


Seperti biasa ada jugak mencemuh especially totokz meleis serbanista (ie blogger pembangkanglah) yang pro kepada rusuhan haram BERSHIT nih. Kesian gua tengok bai, katanya puak ni nak memperjuangkan Islam bagailah sampai nak bina khilafah tapi dok disembah pulak si Ambiga pembela murtad dan LGBT. Apa nak jadi ngan dorang nak sebenarnya gua pun tak tau lah beb. Siap kutuk-kutuk ahli IKHLAS tu mamak bagailah macam ler meleis-meleis hampas ni bagus nak kalau nak dibandingkan dengan mamak yang lebih rajin berniaga. Fikirlah sikit, yang meniaga kat area jalan TAR tu majoriti Melayu lah!. IKHLAS sekadar membantu menegakkan bagi peniaga-peniaga kecil ni ajer. Aku mengaku, mamak memang banyak buat onar pada negara kita sejak akhir-akhir nie. Mamak yang dimaksudkan adalah Anwar, Mahfuz, Lateefah Koya dan yang terbaru Kadir Bow-Tie (stok reject UMNO yang hampas-hampas ni kutip selepas Anwar dan beberapa lagi muka-muka tak relevan seperti)


Blogger-blogger yang sibuk dok mengutuk ni tidak lain tidak bukan 'Milo Basi dan Ameno Penipu Situ Sana Sini'. Tak syak lagilah beb, aku petik sikit si infamous Ameno tu, dan-dan jer terus tuduh IKHLAS ni pro-UMNO padahal tak perasan ker dalam video portal alkitab mereka Malaysikini tu terang-terang Presiden IKHLAS tu shoot PATRIOT tu sekali selain daripada BERSIH. Bak kata orang kalau hati dah hitam tu memang payah nak dipulihkan dah bai. Apakah lagi kebanyakan hati-hati sebahagian besar penganut PAS ni sudah bengkak tahap kronik dengan dendam yang tak berkesudahan terhadap UMNO. Maka segala yang kontra kepada BERSIH semua dipalitkan kepada UMNO. Senang ceritalah beb, INI SEMUA SALAH UMNO!. Agaknya kes Gadaffi kena bunuh dengan petualang bangsanya tu pun dituduh kerja UMNO jugak yang lakukannya.


Salah satu contoh kebangangan tahap gaban si Milo Basi ini ialah membandingkan peniaga-peniaga Lorong TAR dengan kedai-kedai retail established seperti 7-Eleven!. Hoi anak wak Suratman!, apa kejadahnya ko bandingkan warung pasang kanopi tepi jalan dengan kedai retail berpremis macam 7-Eleven?. Kalau kedai ada premis sendiri tu lain ceritalah beb, sebab jika ada huru-hara dia boleh kunci pintu entrance dia. Tapi kalau kedai penjaja tepi jalan macam ahli IKHLAS nak lari ke mana?. Kau agak-agak sikit berapa lama nak packing barang jadi dalam situasi perusuh BERSIH tu mengamuk sempat kah peniaga-peniaga ni selamatkan barang-barang dorang?. Ada otak pikirlah beb. (video Milosuam ada di SINI, agak-agak dalam ramai-ramai yang keluar masuk dari 7-Eleven konfem ke semua bayar beb?)


Kalau pendemo BERSIH 3.0 ini betul-betul ikut saranan DBKL supaya buat perhimpunan aman dalam Stadium Merdeka aku jamin peniaga-peniaga ni boleh turut sama kaut untung mencari rezeki. Akan tetapi, sekiranya dalam situasi kelam-kabut pendemo naik syeikh kena rasuk jembalang kuning mustahil peniaga boleh berniaga dalam keadaan selamat dan tenteram. Ini tak, nak jugak buat demo kat Dataran!. Bila polis tak kasi degil main rempuh pulak, lepas tu polis bertindak tembak teargas suruh bersurai pergi merusuh pulak. Mana tak peniaga tepi jalan ni risau. Lu pikirlah sendiri BERSHITTERS sekalian.


Aku ucapkan terima kasih kepada IKHLAS kerana berjaya membongkar dan sekaligus menelanjangkan keangkuhan Ambiga pembela murtad dan LGBT ini. Lihat saja betapa sombongnya beliau berdolak dalih mengutuk tindakan para peniaga berkenaan kononnya mengacau privasi dia dengan jiran-jirannya padahal setan-setan kuningnya mengacau tapak perniagaan penjaja tu boleh pulak?. (video klik SINI)


Kepala otak kau lah!. Takde mananyer peniaga ni kacau jirannya sebab siang hari Damansara Height ni boleh dikatakan tak bernyawa langsung sebab ramai penduduknya keluar bekerja.


Shacklesmith : Untung petugas media dapat burger free semalam beb! Hahahha

No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget