Tuesday, July 12, 2011

Kebenaran Tentang 'BERSIH 2.0'


Sekian lama aku mencari jawapannya. Siapa yang benar dan siapa pula yang silap. Sesungguhnya permainan syaitan yang mengaburi mata umat ini telah menyebabkan yang salah kelihatan benar pulak. Siapakah sebenarnya yang berada di pihak yang benar?. Siapa pula yang menjadi mangsa penipuan Iblis dan sekutunya.

AKU MAHU JAWAPANNYA!!!



Alhamdullillah, akhirnya telah ku temui juga..


"As for them, they are but plotting a scheme

And I am planning a scheme

Therefore grant a delay to the Unbelievers: Give respite to them (for awhile)

(At-Thaariq, 86:15-17)



Apabila kita lalai dalam melaksanakan perintah-Nya dan memutuskan tali ukhwah persaudaraan sesama ummat maka inilah  jadinya. Apa gunanya berserban, berkopiah dan berjubah tapi mulut mencelakakan saudara sendiri. Apa gunanya keris emas    bertatahkan intan dan berlian di tangan tapi hanya dijadikan bahan untuk menunjuk-nunjuk semata-mata.

SEDARLAH WAHAI HARIMAU YANG MASIH TIDUR DIULIT MIMPI-MIMPI DELUSI YANG MEMBUTAKAN HATI DAN MINDA.



2 comments:

alyea said...

bg sy la kan kedua2nya ada yg betol dan ada jugak yg salah..hmm entah la kan..politik kat negara kita ni mcm kotor sket..bersih pon org dh bg amaran,sultan dah bertitah jgn adakan prhimpunan but dorang nk bt jgk..pdhal boleh je nk mnyuarakn ketidakpuasan hati tu kat lain tempat bkn dengan tunjuk perasaan mcm ni..

kerajaan pon salah jgk..byk sgt tidak adilnya..mana org x bengang..byk sgt rasuahnya..hurm pape pon sy x rasa pm kita skang tu layak tuk jd perdana menteri..baik dia letak jawatan je..huhu..

p/s:jgn marah ea..sje je nk mnunjukkan yg sy dah mencapai umo 21 dan layak mngundi..ooyyeeaahhh..peace no war..

Shacklesmith said...

wahh.. panjang bebenor statement awk alyea.. TERBAEK!!! inilah yg sy nk dgr dr girl's especially yg sebaya kte nie ;).. bguz2, x marah pun awk.. u are alway's welcome here ^^

well, beginilah manusia.. smua bertunjangkan nafsu semata-mata.. tgklah, kan sultan dah bagi titah tapi buat jgk.. degil keras kepala batu!!.. yg memalukannya, dlm protes tu 95% melayu dan bangsa lain pun tak ramai.. tengoklah macam mana org melayu bole diperbodohkan dgn yg tak berfaedah macam ni smua.. berhimpun pulak dekat jalan TAR ngan masjid india tempat majoriti owg melayu berniaga.. sy sendiri dtg kat situ seminggu sbelum dan dorg sendiri merayu pengunjung sign petisyen supaya bantah perhimpunan haram tu.. sy sendiri pun simpati ngan nasib dorg..

kerajaan ke, pembangkang ke, bagi saya dua2 sama ajer.. dekat selangor tu lagi teruk rasuahnya sampai melibatkan kongsi gelap sekali.. rumah maksiat pun tumbuh macam cendawan.. janji segala janji hanya manis di mulut tapi semua tak tertunai.. haish, ingatkan yg ni lagi bagus rupanya sama autanya.. masing2 nak kaut untung.. hanya kami di pantai barat ni ajer yang tau betapa teruknya dorg.. so, pointnya.. rasuah xmengira sesiapa pun.. :)

haha, kalau PM kte yg sedia ada tu x layak nak jd perdana menteri.. persoalannya? siapa yg lebih layak??.. sy tak nafikan kelemahan dy sbg sorg insan tapi saya tengok pemimpin pembangkang pun kelam kabut tak sama perjuangannya.. dtambah pulak dgn pemimpinnya pun byk membohong & krisis moral dy lagi.. org pun ramai menyampah.. fikirkanlah, yg banyak mendesak suruh dy letak jawatan dlm fB pun yg bkn melayu.. so, apa konspirasi disebaliknya??

sy rasa di terengganu slmt sbb 95% org melayu tapi fikirkanlah bagaimana pulak dgn kami di pantai barat ni yg jumlah hanya 55% shj?? nak sgt berubah tengok apa jadinya.. bangsa pun lain naik tocang dan kami pun dah naik bengang tak tau nak buat apa lagidah sbb dorg pun dah ada kuasa politik apa lagi ekonomi.. huhu..

p/s: btw, sy pun dah layak jgk la awk.. yesterday was my birthday ;).. jgn lupe daftar tau.. peace no war ^^.. yippy

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget