Saturday, July 16, 2011

Akibat Taksub Punya Pasal, Inilah Jadinya..

Semakin hari semakin aku menyampah melihat mentaliti jelik orang Melayu dan rakyat Malaysia amnya yang terlalu kuat emosi. Lihatlah, akibat taksub menggila pada pasukan bola kegemaran seorang budak lelaki hampir dibogelkan gara-gara memakai jersi Manchester United dikalangan para penyokong Liverpool ketika latihan perlawanan persahabatan tempoh hari.

Bagi aku kalau setakat nak mengusik dan bergurau tak mengapalah. Lagipun apa salahnya kan? dua-dua pun pakai jersi merah jugak. Pernah jugak aku tengok penyokong Red Warrior Kelantan pakai baju MU ngan Liverpool masa match liga Malaysia tapi takdela sampai kena itu macam bro.

Ada yang mengatakan bahawa budak India tu sengaja datang nak provoke sebab tulah pakai baju MU tapi aku tak rasa begitu sebab tengok reaksi wajah macam frust giler jer kena bukak baju MU dia. Yang rasa kena provoke tu adalah penyokong Liverpool pasal gila meroyan tak tentu pasal dengan budak tu.



Shacklesmith : Inilah perangai orang kita, taksub gila babi tahap tonyok tak tentu pasal dengan sesuatu pasukan, parti dan organisasi. Semua nak berlandaskan emosi semata-mata, lagi MEMALUKAN dan menampakkan KEBANGANGAN tahap BEBAL mereka adalah menyokong pasukan luar yang menentang pasukan NEGARA!!!... Bodoh betul peminat bola ni, taksub punya pasal. Patriotisme tolak ke tepi.. Apa sudah jadi dengan generasi muda kita?.. HAPRAKKAH mereka semata-mata..

2 comments:

alyea said...

mcm ape je..mcm sume yg kat situ mcm x skolah..pmpuan pon sme..cian laki tu..malu..huuhu

Shacklesmith said...

cian dak india tu kn awk.. aish, da dy kebetulan xde jersi liverpool pastu dy pakai jela jersi MU.. lgpun ape slhnyer pun, warna pun sme merah jgk..

setakat team luar dtg m'sia xpyh sgt la nk kecoh.. dorg pun da malukan diri sendiri sbb sokong team luar lawan team negara sendri..

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget