Thursday, July 28, 2011

Harimau Malaya - Biar kalah dengan BERMARUAH!!!


Tahniah diucapkan kepada pasukan Singapura kerana telah berjaya melayakkan diri ke pusingan ketiga kelayakan Piala Dunia 2014. Walaupun Malaysia kalah secara keseluruhan 4 lawan 6 gol dengan Singapura, tapi kita kalah secara bermaruah kerana tidak dicemari insiden lakonan seperti yang dilakonkan oleh pemain Singapura yang sikit-sikit asyik terjatuh kalau kena gelecek hatta sedikit sekalipun. Syabas kepada pasukan Singapura kerana menjadi pelakon terbaik pada permainan malam ini. Tidak seperti mereka, kita juga tidak bergantung kepada pemain import. Sebaliknya kita lebih menitikberatkan bakat anak watan kita sendiri demi melahirkan pemain negara yang cemerlang baik dari aspek sukan, disiplin dan yang lebih penting lagi JATIDIRI!!! 


ITULAH KEKUATAN SEBENAR HARIMAU MALAYA!!!



Penghargaan harus diberikan kepada dua hero kita pada malam ini iaitu Khairul Fahmee Che Mat (Apex) dan Safee Sali kerana gandingan mereka berdua sebagai penjaga gol dan penyerang adalah begitu mantap sekali. Jika tugas menjaga gol masih diberikan kepada Sharbini, sudah tentu gol pasukan negara mudah dibolosi sebanyak empat kali!. Tahniah diucapkan kepada Apex yang juga penjaga gol untuk pasukan Red Warrior Kelantan kerana menjalankan tugas dengan begitu cermat sekali meskipun gol pada separuh masa kedua telah dibolosi oleh Shi Jiayi (pemain import dari China kepada Singapura-pura). Tidak dilupakan Safee Sali juga yang telah menjaringkan gol tunggal untuk pasukan negara pada malam ini. Sememangnya, posisi beliau sebagai penyerang utama adalah sangat efektif sekali.

Walaupun Shacklesmith merasa sedikit kecewa dengan mutu pemain negara di bahagian defender kerana tidak mempamerkan gaya permainan yang unggul akibat kesilapan mengatur strategi pertahanan oleh jurulatih. Aku secara jujurnya lebih meluat dengan pasukan lawan iaitu Singapura yang terlalu banyak drama dan lakonan seperti jatuh dibuat-buat kononnya cedera sangat padahal kalau mati terus atas padang pun okay jugak (sekadar bergurau). Disamping itu dengan tindakan penjaga gol mereka yang membuang masa menyepak bola ke luar padang seperti dibuat-buat dengan alasan kononnya 'pening'. Tambah meluat sampai terloya lagi adalah barisan pemainnya yang terdiri dari pemain import. Shacklesmith tertanya-tanya, agak murah sungguh kerakyatan 'dijual' demi gol dan meningkatkan 'mutu' pemain negara sendiri. Apa punya 'singa', paham-paham sajelah mereka itu. Di hutan mereka mana ada singa betul tak?.

Shacklesmith : Mungkin belum lagi rezeki kita nak melayakkan diri ke piala dunia kelak. Tapi, walau aku kecewa aku tetap berbangga! 

1 comment:

old_trafford said...

Pasukan Malaysia Masih belum cukup kuat nak pergi ke Piala dunia kali ni.Walaupun Singapura ada pemain import kita x leh kata . "Ala singapore ada pemain boleh la"..

sebab nanti kat Piala Dunia Malaysia bukan saja akan bertemu 5 pemain saja.. Malah berpuluh-puluh..hehe..

Malaysia perlu tingkat pretasi terutama di bahagian pertahanan.

Apa-apa pun Malaysia tetap dihati..

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget