Wednesday, July 27, 2011

Masih Lagi Tak Percaya Suruhanjaya Diraja


Apa yang mereka mahukan sebenarnya? sudah ditunjukkan hasil siasatan oleh suruhanjaya diraja tapi masih lagi tak boleh terima. Bukankah hasil siasatan yang dilakukan telah menunjukkan bahawa Teoh Beng Hock telah membunuh diri akibat tekanan dari proses interogasi oleh pegawai SPRM. Ya, proses soalsiasat yang dijalankan oleh mana-mana agensi berkaitan dengan rasuah dan salahlaku jenayah memang agak kasar kerana untuk mengeluarkan sesuatu bukti bukanlah mudah. Ianya memerlukan permainan psikologi demi memudahkan banyak bukti dikeluarkan dari saksi kejadian meskipun saksi yang disiasat itu bukanlah penjenayah utama atau pesalahlaku rasuah lebih-lebih saksi tersebut mempunyai hubungan istimewa dengan suspek sepertimana Teoh Beng Hock dan ADUN-ADUN DAP yang dituduh melakukan salahguna kuasa tersebut lagi-lagi kalau dah melibatkan kongsi gelap.

Akibat dari proses siasatan tersebutlah membuatkan Teoh Beng Hock berasa tertekan lalu membunuh diri disebabkan segala barangan penting milik beliau seperti TELEFON BIMBIT dan LAPTOP telah diambil oleh pihak SPRM sebagai bahan bukti dan ini menyebabkan beliau merasakan privasi beliau dicerobohi dan alamatnya segala rahsia peribadi beliau yang tidak terlibat dalam kes ini terbongkar di muka akhbar dan diketahui oleh keluarganya seperti kes anak luar nikahnya yang mungkin dicatatkan dalam fail peribadi dalam laptopnya. Saya tidak merujuk kepada bahan porno yang mungkin ada dalam simpanan beliau tetapi banyak lagi rahsia privasi yang mungkin disimpan seperti gambar bersama tunang yang beliau mahu simpan sebagai simpanan peribadi tanpa menunjukkan pada sapa-sapa. Begitu juga dengan telefon bimbit, kita sedia maklum bahawa kes ini melibatkan unsur-unsur subversif seperti kongsi gelap dan apa yang akan jadi apabila panggilan telefon oleh kongsi gelap itu dijawab oleh pegawai SPRM?. Habislah TBH kat luar nanti kena belasah cukop-cukop sampai tinggal sebatang gigi saje. Please take note that SPRM will not provide him with full security once he step out of the premises.


Sememangnya terdapat banyak possibility untuk memungkinkan Teoh Beng Hock membunuh diri dari teori dibunuh oleh SPRM kerana sebab utamanya apa hal SPRM nak bunuh saksi utama sedangkan kalau tak dapat pun kes itu boleh ditutup begitu saja. Dan yang paling tidak syak lagi CARA SOAL SIASAT yang semestinya akan menimbulkan tekanan yang teramat sangat dalam kepala Teoh Beng Hock akibat ditanya soalan bertubi-tubi sehingga dikorek habis segala rahsia. Usahkan Teoh Beng Hock, aku pun akan berasa tekanan jugak kalau kena interogate gila babi sampai babi pun boleh jadi gila begitu sekali. Aku pernah tekanan kena paksa jugak bro, aku masih ingat lagi tiga tahun sudah dipaksa masuk MLM Luxor di sebuah restoran mamak di Petaling Jaya (dekat-dekat jugak??) selepas menghadiri taklimat di pejabatnya. Bayangkanlah pukul 5 pagi aku masih lagi tak tidur-tidur dan besok pagi jam 8.30am pulak aku kena menghadiri kelas pertama semester di kolej aku di Taman Maluri!!!. And the worst thing is, I don't even have a car back then.


Hasil siasatan oleh Suruhanjaya Diraja sendiri telah membuktikan bahawa mendiang Teoh Beng Hock telah membunuh diri semasa dalam siasatan SPRM ketika waktu rehat. So, kenapa tak boleh terima sedangkan balaci-balaci DAP nilah yang beria-ria nakkan Suruhanjaya Diraja dalam kes ni. Kata orang Melaka l@#@bau betul!. Dah dapat hasil siasatan masih tak percaya lagi balik-balik selebriti patologis paling vogue dari negara gajah putih tu pulak yang dipercayai padahal siasatannya lebih kepada pandangan peribadi saje dan bukan penelitian mendalam seperti yang dilakukan Suruhanjaya Diraja. DAP atau lebih tepat sekali DAPig diketahui sebagai pengamal tegar politik machiavelism bertanggungjawab menyemai segala kebencian dan prasangka buruk terhadap agensi kerajaan lebih-lebih lagi kalau kakitangannya majoriti Melayu kepada kaum-kaum yang sekaum dengan TBH semata-mata atas kepentingan politik!.


Lagi satu memang susah nak ubahkan pemikiran kaum sekaum TBH yang cenderung mendengar kata-kata jijik dari DAPig kerana mereka telah diprogramkan dengan begitu dahsyat sekali sampai tak boleh diformatkan lagi kepada 'OS' yang kosong tanpa software tambahan. Ikut pandangan akulah, sejak kecoh kematian TBH ni hampir semua kaum TBH menuduh SPRM lah punca kematian (pembunuh) tersebut sekaligus berjaya menutup segala kes salahlaku dan penyelewangan Adun DAP. Bagus punya idea dan pendekatan ma!! Tactical reverse diversion at an epic scale!. Senang betul buat kerja beb, baling batu sembunyi tangan. Seperti kita sedia maklum, politik moden itu adalah najis cuma pendekatan berbeza yang diambil oleh kaum yang mengamalkannya. Kita lihat konflik antara UMNO dan PAS, masing-masing suka membaling najis antara satu sama lain. Sebagai contoh, PAS mula membaling najis ke arah UMNO dan apabila kotor teruk bahagian UMNO yang terkena najis itu maka UMNO membuang bahagian yang terkena najis itu kepada PAS. Kemudian PAS mengambil bahagian (bekas UMNO) yang terkena najis itu dan membentuk najis itu semula sebagai PKR dan the baling najis frenzy continue till today. Itu ikut cara Melayu, tapi lain pulak cara yang diambil DAPig nih hah. Dia angkut tong najis lepas tu tabur kat unsuspecting victim and then cabut lari!


No wonder, ada ura-ura mengatakan TBH nak bersara daripada politik selepas kes tu selesai tapi dah nak wat camner kalau dah ajalkan. DAPiglah yang untung besar sebab dapat tutup kes penyelewengannya. Dan lihatlah, PRU13 bakal menjelma dan satu lagi modal akan diambil untuk menjayakan kempennya berbekalkan  belas kasihan. Mana tahu mungkin tunangnya itu akan jadi calon PRU kelak?.

No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget