Thursday, March 1, 2012

Ramalan Garis Masa Hadapan Menurut Hollywood

Dulu dalam tahun 60an dan 70an, ramai orang menyangka bahawa tahun 2000 adalah puncak ketamadunan manusia dimana kehidupan masyarakat sejagat dikelilingi pelbagai kemudahan teknologi-teknologi canggih yang memudahkan kehidupan manusia. Antara kemudahan teknologi canggih yang dimaksudkan adalah kenderaan-kenderaan seperti kereta yang mampu terbang di langit, sistem teleportasi dan paling teruk sekali, ramai orang Barat menyangka bahawa bumi akan diserang makhluk asing pada tahun 2012!


Persoalannya, wujudkah kenderaan sedemikian yang dimaksudkan?. Meskipun sudah ada, apakah ia mampu dimiliki oleh segenap masyarakat?. Itu menimbulkan tanda tanya kerana sudah menjadi lumrah manusia suka berimaginasi tinggi. Walaupun begitu, kita tak boleh nafikan kewujudan gajet-gajet canggih pada masa kini adalah hasil dari sentuhan imaginasi dan kreativiti para penggiat teknologi pada masa lalu (George Lucas and Steve Jobs just to name a few). Lagi satu, betul sangat ker alien nak serang kita?. Inter-planetary extraterrestrial contact satu habuk pun tarak! (Area 51 hanyalah top secret facility milik kerajaan US sajer).


Oleh kerana filem-filem barat banyak menampilkan corak kehidupan pada masa hadapan maka mari kita lihat sendiri ramalan masa depan berbentuk timeline menurut perspektif Hollywood!.











No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget