Tuesday, March 22, 2011

Anda Gila K-Pop??

AMARAN : Entry Ini Mungkin Tidak Sesuai Untuk Kanak-kanak!!

Annyeong Haseyo!! (안녕하세요!!)

Korang semua minat K-Pop tak? Tak kisahlah minat biasa-biasa je ke ataupun taksub menggila babi bagai nak rak. Tapi bukan aku nak katalah, semenjak fenomena filem drama Winter Sonata tahun 2002 tu segala bentuk hiburan dari negara yang terpecah dua tu diterima dengan seadannya oleh warga Malaysia khasnya golongan muda. Masa tu takdelah fanatik sangat budak-budak kita menelan bulat-bulat fenomena kegilaan budaya kuning tulen dari semenanjung Asia Timur tu beb. Tapi apa yang aku tengok semenjak 2 tahun ni dah makin menjadi-jadi. Tulah, dari drama Boy's Before Flower, Boy's Over Flower dan mungkin jugak Boy's After Flower sampai kepada band boy's dan band girl seperti Beast, SHINee, 2AM, 2PM, 8Eight dan semestinya untuk tatapan jejaka-jejaka pria idaman Malaya sekalian seperti WonderGirl's, SNSD (Girl's Generation), 4minute dan banyak lagi.
Jejaka-jejaka yang menjadi idaman hati kalbu gadis Malaya

Sopan sungguh gadis idaman pria malaya ini memakai hanbok
Dan tak lupa juga kepada penyanyi solo seperti Rain yang berlakon dalam filem Ninja Assassin's dan menjadi jurucakap kepada syampu Clear for Men. (aku pakai jugak syampu tu sekali dua tapi bukan sebab dia erk.. haha).
Nama saya Rain!! Tiada lagi kelemumur
Kalau nak diikutkan sejarah pun Winter Sonata ni bukannya pelopor kepada demam kegilaan K-Pop di seluruh dunia. Yang tupun setakat kat Malaysia ni ajer, seingat aku dari tahun awal 1990an lagi. Antara pioneer tersebut adalah Seo Tai-ji & Boys dan kumpulan Deux. But anyway, masa tu memang takde sape pun nak ambik peduli pasal K-Pop nie sebab budak-budak perempuan masa tu (yang mana sekarang ni digelar akak-akak kitalah) tengah gila kemaruk dengan kumpulan local band boy seperti 4U2C, Nico ngan KRU. Nak buat macam mana kan? Tapi betul ke kita rakyat Malaysia ni buta 'K-Pop' masa tu..?? Nah, jom tengok apa pengaruh dari Korea yang kita dapat masa dulu-dulu (sebelum kegilaan sebenar K-Pop sekarang).


Hah, yang atas ni korang sedia maklumlah, barang-barang elektroniknya disebarkan dengan secara meluas dekat Malaysia ni semenjak tahun 1990an lagi (betulkan saya kalau tersilap). Sebut ajelah apa produk yang depa keluarkan macam TV (PLASMA, LCD, LED), DVD player, radio hi-fi, peti ais dan macam-macam lagilah. Dan la ni, barangan elektronik seperti Smartphone-nya pula jadi rebutan rakyat berpendapatan tinggi. Kat rumah aku pun guna TV dan radio buatan LG jugak. Anyway, korang mesti ingat peti ais yang ade TV LCD tu kan?. Who's great idea is that? Nampak gayanya bolehlah orang gaji Indon kita curi tulang melayan sinetron kat dapur kan.



Yang tu baru barangan elektrik dan elektronik. Mari kita sentuh produk automotifnya pulak.


Kalau korang perhatikan betul-betul di jalan raya. Memang bersepah kereta buatan Korea ni beb. Macam-macam jenis ade samada dari Sedan, 4WD, MPV dan sebagainya. Bukan setakat yang 'ori' jer fellas. Belum campur rebadged lagi. Mana lagi kalau bukan Naza dan Inokom. Terima kasih kepada mereka kerana membawa kereta buatan Korea ke sini. Tapi perlu diingatkan, rebadged tetap rebadged. Takkan sampai ke tahap kereta nasional punya bro.

Yang ni konfem korang budak gila gadget meleleh air tengok punya. Lagi-lagi kalau yang tak berkemampuan nak angkut sebijik bawak balik rumah. Yelah, kalau yang masih belajar tu. Nak harapkan biasiswa nanti makan-minom tak tertanggung, apa lagi kalau gaji kerja part-time (tak taulah kalau korang jenis boros bagai nak mampus). Harap bersabar jelah dulu ya, aku pun belum terbeli lagi semua ni. Tunggu cukup bulan baru aku angkat satu.
Yang ini adelah Samsung Galaxy S, pencabar terdekat iPhone 4 buat masa ni. Powered by Android OS. I heard that this baby will make an iPhone look like a joke.

Yang ni pulak Samsung Galaxy Ace. Guna Android jugak macam Galaxy S cuma lebih murah lagilah. Spec's nya lebih kurang sama iPhone 3GS. Aku pun pelik macam manalah Galaxy S yang keluar dulu.

Ini bukan smartphone ye. Ini tablet computer. Step aside iPad. Definitely, i gotta have this baby next summertime!!.




Cukop sekadar gajet keluaran Samsung jelah yang aku boleh bagi. Tak larat nak bagi banyak-banyak. Rasa-rasa barang elektrik macam peti ais dan mesin basuh tak perlulah aku tunjukkan erk. Okay, kita masuk bab artis pulak. Hah, yang ni konfem korang tak sabar-sabar punyalah. Let's start with..
Our all time favorite babe, Lee Hyori


Still adorably cute as ever



Latest shot's for Cosmopolitan!!
Orait jejaka malaya sekalian, tak cukup lagi ke?. Nah aku tambah LAGI, LAGI dan LAGI and MORE! Buat pembaca kaum hawa pula (kalau y'alls bacalah) jangan risau. Shacklesmith takkan menghampakan anda semua. Perkenalkan
     
Jejaka idaman Cik Mek Pasir Mas hari tu

Beast spirit!!

Wow, OMG!! 

Amacam ladies?. Puas hati tak?. kepada brader-brader semua jangan lari lagi.. aku tau korang tak berapa minat K-Pop menggila sangat macam awek korang.. Tapi aku ada cara nak buat korang dapat follow gak jejak bakal bini korang tu nanti. Nah, aku bagi baik punya. Model car show yang paling terkenal dengan favorite shot's dia. Saya perkenalkan..

Park Hyun-Sun!!!




So, amacam? puas hati tak bro semua..? haha, itulah shot yang paling disukai para jurufoto Korea sekalian kalau nak tangkap gambar Park Hyun Sun yang kiut-miut ni. Diharapkan anda yang tak suka jangan 'butthurts' ok :)
Shacklesmith bergurau ajer.. 

Okey sekian terima kasih
Adios~~

Shacklesmith : Aku ni suke bergurau orangnya. Diharapkan sesiapa yang minat gila pada K-Pop jangan marah saya ye :). Salam

No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget