Thursday, March 24, 2011

An Unfortunate Tweets by Someone...

Tiga hari lepas Shacklesmith bukak Twitter. Dan yang tidak sungguh disangka sekali, Shacklesmith terbaca satu tweet's daripada seorang artis dari seberang yang aku respek jugak la sejak dari awal kemunculan dia. Terkedu jugak membacanya, apakah dosa artis kita sehingga dipandang begitu. Katanya itu memang ada kebenarannya. Tapi satu jer yang Shacklesmith rasakan. Dorang tu perfect sangat ke?


Baca dan renungkanlah wahai rakyat Malaysia yang menjadi pencacai setia artis dari negara seberang tambak berkenaan. Bila mereka masuk cari makan kat negara kita, macam-macam publisiti mereka dapat. Tapi apalah artis kita di mata mereka?. Sedarlah, di negara mereka kalau tak terbitkan album atau lagu English jangan haraplah nak dapat market tapi setakat kat Malaysia ni buatlah collaboration's atau duet dengan artis Melayu kat Malaysia sekalipun gerenti meletup punya. Sampaikan Xfresh fm yang sepatutnya keudarakan lagu dari hasil karya anak tempatan pun masukkan sekali lagu artis dari Kota Singapura ni. Sedarlah wahai gergasi media Astro, Media Prima dan mahupun media cetak seperti Utusan, NST, Star Publication dan Karangkraf sekalipun, walau sebanyak mana coverage mereka dapat tapi apakah ianya sihat untuk industri hiburan kita sendiri?. Sudahlah terpaksa bersaing dengan penggiat seni dari Indonesia yang semacam memperlecehkan industri kita sendiri, inikan pula dengan artis Singapura yang kita anggap sebagai saudara kandung sendiri.

Shacklesmith sedar, yang aku ni bukan wartawan hiburan yang suka menjaja gosip murahan di koran-koran akhbar dan majalah. Tapi moga ini menjadi kesedaran bagi kita tentang sikap 'senang bagi muka' kita terhadap artis luar yang datang mencari makan di sini. Untung emosi kita rakyat Malaysia tidak seperti rakyat Indonesia

Sekian,

No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget