Wednesday, May 18, 2011

Gula naik 20sen Tapi Yang Ni KONFEM BOLEH NAIK PUNYA!!!

Ikutkan hati aku, sepatutnya aku dah post dua posting blog masa hari Khamis lepas. Tapi disebabkan masalah blogger.com tak boleh dibukak aritu memang siot ar beb. Nasib baik aku sempat siapkan last artikel tu, kalau tidak tak keluar lah cerita pasal K-Pop tu Khamis sudah. Sebenarnya aku bercadang nak dua artikel berkaitan K-Pop Malaysia. Jadi, posting berkaitan boy band K-Pop Malaysia dah sempat dipostkan cuma yang pasal grup pompuan pulak yang tak di blog kan lagi.

Sebenarnya aku sedar akan kewujudan girl band ni semenjak lewat bulan sudah dulu. Cuma, masa tu aku malas nak ambil pusing. Maklumlah aku ni bukan peminat K-Pop seperti gadis-gadis dan anak muda di luar sana. Aku tak layanlah tengok mamat-mamat Korea jambu yang tak tertumbuh bulu dada hatta bulu ketiak sekali pun. Geli gelemen den dibueknyo. Malu sebagai orang laki pun ader!. Apa genre muzik yang aku minat?. Aku korang akan tahu jika korang follow blog aku next time. Jangan risau anda akan tahu jugak suatu hari nanti.

Hah, okeylah berbalik kepada topik yang aku nak diskuskan nieh. Apa kaitannya K-Pop dengan gula yang baru naik 20 sen ni?. Gula ada macam-macam jenis. Gula pasir, gula kiub, dan gula melaka. Begitu jugak dengan kegunaannya seperti membancuh kopi, teh dan juga menambahkan kemanisan kuih-muih. Cakap pasal manis pulak, yang manis-manis dipanggil 'Gula-Gula'.. Rasa-rasa korang dah dengar punya, cuma belum dengar pandangan Tuan Shacklesmith lagi. Tak lain dan tak bukan, inilah 'Gula-Gula' yang aku nak story kat korang ni!.


Yeah, inilah yang aku nak story kan kat korang ni hah. Sekali tengok macam WonderGirl's, dua kali tengok bukan pulak sebab mata depa tak juling. Inilah 'Gula' yang aku cakapkan tu, kumpulan Gula-Gula yang dianggotai oleh enam orang awekz-awekz yg sweet macam gula-gula (sweet ke??). Memandangkan harga gula pun da meningkat di pasaran. Aku rasa dorang pun boleh naik jugak kot. Yelah, cuba korang tengok pic bawah nie. Memang akan naik punya!. Pergh! gaya cenggini memang tak boleh belah beb..


Tengok skirt depa, semua tayang drumstick (bukan Kak Fafau punya!). Mana tak akan naik jadinya!, boleh kalah Mek Rosalinda and the geng dibuatnya. Peha punya mantap macam ayam KFC punya woh, korang semua tengok mesti geram kan. Lagi kalau tengah 'lapar'. Peha awek Korea yang real pun tak macam depa, panjang tapi yang ni berisi sikit. Sape tak geram dibuatnya. GULA YANG INI KONFEM BOLEH NAIK PUNYA BRO!!!. Tak payah Gomen susah-susah tarik balik subsidi pun tetap akan naik jugak. Taukeh gula pandang sekali pun harganya konfem akan naik.


Gambar yang kat atas tu aku printscreen dari video preview depa kat youtube. Siap buat booty shake lagi, mana tak 'naik' dibuatnya. Haish, konfem akan naik dengan peha ayam KFC yang lebih mantap dari awek Korea. Mereka akan mencetuskan fenomena naik 1Malaysia!. Bukan setakat di Malaysia tapi sampai ke Korea pun boleh! (tak tau lah bole diterima ke agaknya kat sana nanti). Biar Korean guy macam ni pun akan ternaik sekali angkara Gula-Gula dari Malaysia ini.


Haha, udah-udahler tu ceria pasal naik. Sat lagi ade orang salah paham pulak apa yang 'naik'nya tu. Kalau lelaki yang baca takpe. Persoalaan naik tu mungkin berkaitan tentang populariti. Adakah mereka akan naik dengan meniru gaya artis Korea macam WonderGirl's ngan SNSD?. Kes ciplak menciplak bukan perkara baru dalam industri muzik kita tapi dah banyak kali dah. Awek Korea boleh lah pakai skirt pendek-pendek sebab depa lagi tinggi lampai tapi awek kita yang rendah-rendah dan berpeha gebu sesuai ke?. Aku tak boleh nak cakap lebih-lebih dah. Agak lucu dibuatnyer beb. Dalam group ni ade jugak yang comey-comey macam Achie ngan Rara nih. Memang untonglah sapa jadi balak dorang kan, peha gebu tu jadi aset penting bila dah kawin kelak nanti.  Setakat peha dorang, gebu lagi peha anak buah aku. KAH KAH KAH KAH KAH. Just joking jer, apa saja aku taruk gambar dorang sebab nampak innocent. Sweet, memang macam 'Gula-gula' gitu kan?. :)

Cakap pasal awek Korea, seperti kita sedia maklum memang depa ni bukan real sangat pun tapi plastik!. Botched sana sini, nak kepastian silalah jenguk ke SINI, SINI dan SINI. Adakah depa pun berani nak buat macam awek-awek Korea tu jugak?. Walahualam, aku rasa tak perlulah sebab memang tu anugerah Tuhan so buat apa nak ubah kan. Udahler tayang-tayang peha, dah diubah kang bertambah bala pulak. Adess. Apa pun akibat keberanian depa nak ikut Korea sampai dibenci oleh sebilangan besar golongan muda di Malaysia ni memanglah mengejutkan. Berani mati tu beb.


Dear haters, we love u'ols! -admin
01 May at 20:59


Tengoklah video kat bawah ni, so damn hilarious. 



Shacklesmith : Dey macha! Ini belakang pun plastik juga ka...? (Park Hyun-Sun.. hehehe)



No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget