Thursday, August 11, 2011

Lebih Mudah Dari Yang Disangka

Aku hanya perasan lagu ni semasa menonton iklan kereta Ford Fiesta 2011 di Astro beberapa bulan dahulu. Iklan tersebut diterbitkan oleh sebuah syarikat pengiklanan dari Australia (almaklumlah, banyak sangat iklan di negara kita ni diimport dari penerbitan luar padahal banyak agensi pengiklanan di sini). Aku tak berapa tertarik sangat dengan kereta keluaran Ford sebab kereta buatan Amerika ni harga dekat sama standard mahalnya dengan kereta mewah buatan Eropah tapi kualiti sayangnya lebih kurang sama ajer dengan kereta buatan Jepun dan Korea yang harganya lebih murah.


Cuba korang dengar lagu yang dimainkan sepanjang iklan ini, perhatikan muziknya melambangkan style dan elegannya gaya hidup urban zaman sekarang. Apatah lagi dengan kehidupan moden yang serba pantas pada hari ini jadi takkanlah golongan wanita muda yang belum berkahwin nak terperap dalam pejabat jer kot. Mesti nak have fun kan?. So, the song really suit's the atmosphere. Itu sudah menjadi kehidupan seharian para gadis dan wanita kelas pertengahan di kawasan Damansara. Yeah whatever. Between KL and PJ, lies a suburb of Damansara. One of the most luxurious place in Malaysia where all the rich and famous resides here!. Weh, ape aku melalut nih?. Haha

Atas dasar nak tau sangat pasal lagu tu berpandukan komen yang terdapat di ruangan komen video berkenaan aku memulakan pencarian. Lagu tersebut dinyanyikan oleh penyanyi dari Denmark dan bukan Amerika Syarikat seperti yang kusangka. And to my surprise the original music video isn't about a group of middle-class girl hanging out for a shopping and weekend parties but rather than a group of insane girl's enjoying their lazy Sunday doing nonsense stuff at the comfort of their own house!.



Shacklesmith : Tak sangka aku, ianya lebih mudah dari yang disangka awalnya! What a budget music video you have there Miss Fallulah. :)

3 comments:

alyea said...

tersuke plk kat lagu ni ble tgok vdeo tuh...*-^

Shacklesmith said...

agak catchy jgk kn lgu tu alyea ;)

alyea said...

haah..best2..ni dh msuk ketiga kali dgar lgu ni..=)

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget