Monday, August 8, 2011

PANAS : Identiti MakCik Hajjah Sitt Al-Wuzara Terbongkar!

Tentu ramai di kalangan anda para pelayar internet tegar sekalian masih ingat dengan sebuah laman blog penuh kontroversi yang menghina ISLAM dua bulan lalu bukan?. Kejahilan bloggernya mengeluarkan kata nista penuh caci-maki terhadap Allah SWT, Rasullullah SAW dan umat ISLAM secara amnya sangat memedihkan hati ramai umat Islam khususnya majoriti bangsa Melayu di negara ini tanpa mengira pegangan politik sekalipun sehingga beberapa laporan polis dibuat dan mendorong SKMM melakukan siasatan.

Alhamdullillah berkat usaha yang dilakukan oleh sekumpulan (mungkin individu) anak muda yang memiliki kemahiran menggodam laman web digelar 'gaysec.org' (untuk maklumat lanjut sila layari laman peribadi mereka) telah berjaya membongkar siapakah sebenarnya 'MakCik' ini. Adakah si lahanat ini benar-benar seorang 'MakCik'?.


Mengikut hasil siasatan yang dijalankan oleh gaysec.org, 'makcik' ini berkuturunan Cina + Melayu yang merupakan seorang atheist (tidak percayakan Tuhan) dan tak silap aku jugak dari segi akademik bukanlah calang-calang orang. Yang ini pulak pandangan peribadi aku sendiri. Seperti kita sedia maklum orang yang berdarah kacukan ni (kecuali Arab) kebanyakan berfikiran liberal dan ada lebih berbangga memiliki darah kaum berikut (Caucasian, Cina dan etc.) kerana beranggapan darah Melayu takkan membawa mereka ke mana-mana kerana bagi mereka Melayu itu jumud, bodoh dan keji-keji belaka.


Beliau juga dikatakan turut bergiat aktif dalam organisasi maya seperti FB group Malaysian Apostate, Malaysian Atheist, Agnostic and Freethinker, dan Friendlyatheist.com yang diketahui ruang tempat para pembenci Tuhan bermusyawarah dan bertukar-tukar pendapat mengenai keateisan mereka. Disamping itu beliau juga dikatakan sebagai ahli kumpulan The Unscientific Malaysian, sebuah komuniti Facebook yang menghimpunkan para ateis dan agnostik dari seluruh Malaysia. Turut diketahui menganggotai group ini adalah Marina Mahathir (aku dah mula sangsi dengan dia sejak penglibatan dalam Sister In Islam dulu) dan juga Farish Noor. (saya akan ulas mengenai grup ini di entry akan datang). Ini merupakan gambar beliau bersama Datin Paduka Marina Mahathir ketika menghadiri satu majlis di Kolej Taylor beberapa dahulu.


Menurut blognya yang satu lagi. 'MakCik' ini merupakan penyokong BERSIH 2.0 dan juga seorang dari pesertanya. Kita semua sedia maklum bahawa BERSIH 2.0 didalangi oleh penggiat murtad kontroversi iaitu Ambiga Sreenevasan yang pernah menganjurkan forum 'memeluk Islam' pada tahun 2008 dulu. Jika benarlah Arlene Tan ini 'MakCik Hajjah Sitt Al-Wuzara'. Biarlah dia menerima hukuman yang setimpal. Perhap ISA is better! :) 

Shacklesmith : Sokong GaySec dalam pendedahan ini..



No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget