Sunday, December 18, 2011

Masih Ingat 'Bangsa' Lagi Mangkuk Ni Rupanya..

Aku rasa korang mesti ingat lagi akan sorang pondan Melayu bernama Fatine yang berkahwin dengan lelaki mat salih di London lebih dua tahun sudah. Kali ini sorang lagi pengamal songsang penyokong tegar fahaman sesat ajaran sami Ambiga, Seksualiti Merdeka telah 'mengharumkan' (dengan bau yang tersangatlah busuk) nama bangsa dan negara dengan melangsungkan perkahwinan sesama jantina (lelaki & lelaki) iaitu Ariff Alfian.




Apa yang menariknya, jika korang lihat gambar beliau di atas si pengantin ini siap lengkap dengan sepersalinan baju Melayu dan bertanjak sekali persis pengantin lelaki tipikal Melayu seolah-olah memberikan petanda bahawa beliau masih tidak melupakan asal-usulnya sebagai sorang insan berbangsa Melayu. Namun apa yang menjelikkannya adalah pasangannya bukanlah sorang gadis berketurunan Irish tetapi sorang lelaki Irish bernama Jonathan yang sejantina dengannya!. Nauzubillahminzalik!



Aku tak heran andai katanya beliau lengkap bertanjak dan berbaju Melayu dan isterinya pulak bergaun labuh dedah dada (low-cut) seperti ramai gadis-gadis mat salih lain (itupun kalau pasangannya perempuan!), almaklumlah kalau baru convert ni biasanya masih jahil lagi lagipun nanti pandai-pandailah dia sebagai suami nak membimbingnya kelak TAPI YANG MENJIJIKKAN ADALAH PASANGANNYA SEORANG LELAKI!. Jadi tindakan dia ni boleh dianggap sebagai satu penghinaan terhadap bangsa kita apatah lagi Sultan-sultan dan Yang Di-Pertuan Agong kita jugak memakai tanjak sebagai satu simbol kebesaran!. Lebih-lebih lagi kita orang Melayu yang beragama Islam memang tidak mengiktiraf golongan homoseks yang bertentangan dengan fitrah kejadian alam kita.




So, kalau setakat lengkap berpakaian sepersalinan tradisional Melayu tu toksah lah nak gebang mendabik dada kononnya masih tak lupa asal-usul Melayu lagi. Sudahlah memusnahkan harapan mak bapak sendiri yang mengharapkan si Ariff ni menggenggam pulang Ijazah, tapi bukan Ijazah yang dibawa pulang. JANTAN KAFIR YANG TAK BERSUNAT pulak yang dibawa balik!!!. Aku tertanya-tanya gak beb, masih ingatkah si Ariff Alfian ni akan kedua orang tuanya di tanah air?. Dengar cerita gara-gara gagal menghabiskan pelajarannya dia berhutang dengan pihak Petronas. (Sila baca SINI,SINI,SINI dan SINI)


Shacklesmith : Kalau dah keadaan macam ni lah beb, agak mustahil dia akan balik ke pangkuan mak bapak dia semula..

No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget