Wednesday, August 10, 2011

Lanjutan Pembongkaran MakCik Sitt Al-Wuzara


Semalam kita dikejutkan dengan pembongkaran tergempar identiti sebenar MakCik Hjh Sitt Al-Wuzara yang dilakukan dua orang penggodam internet muda yang dikenali sebagai 'Gaysec'. Dikhabarkan bahawa dalang di sebalik identiti wanita terkutuk berkenaan merupakan seorang siswa dari Universiti Utara Malaysia berketurunan campuran Cina-Melayu yang bernama Arlene Tan Bin Khalid. Heboh ruang maya memperkatakan tentang pendedahan ini sehingga kumpulan penggodam ini menjadi begitu sangat terkenal dalam masa yang begitu singkat. Sungguh menggegarkan sehingga 'MakCik Sitt Hjh' itu meroyan tak tentu pasal di Facebook dan Twitter menafikan bahawa dia adalah Arlene Tan. Begitu hebatnya penangan Ops Ramadhan yang dilancarkan oleh kumpulan Gaysec terhadap MakCik sehingga sakit mentalnya makin menjadi-jadi malahan kemeroyanannya menyebabkan si wanita malang berkenaan hampir gila sampai tapak kaki sendiri pun nak dimakannya. Dikhabarkan, Arlene Tan telah membuat laporan polis berhubung pendedahan tersebut dan menafikan bahawa 'MakCik' itu adalah beliau sendiri.


Walaubagaimanapun, muncul beberapa skeptisme terhadap pendedahan ini. Apakah benar Arlene Tan adalah Sitt Al Wuzara yang sebenar?. Ini menimbulkan persoalan misteri dan rumit yang tidak mampu dirungkaikan oleh mana-mana pihak melainkan pihak Gaysec sendiri melakukan post-mortem jika benar mereka telah melakukan kesilapan dan kes mistaken identity. Antara bukti yang menafikan bahawa Arlene Tan adalah Sitt Al-Wuzara adalah tahap penguasaan Bahasa Melayu oleh Arlene Tan sendiri yang begitu rendah berbanding dengan Sitt Al-Wuzara yang begitu petah tutur katanya. Ini didedahkan sendiri oleh Wan Imran Wan Chik (admin group 'Kami Benci Saiful Bukhari') yang mana para comrade beliau dalam KBSB sendiri begitu lantang mengutuk bagai nak mampus Sitt Al-Wuzara akan tetapi selepas pendedahan tersebut akan tetapi tiba-tiba pula 'mempertahankan' nasib wanita malang Arlene Tan yang tidak percayakan Allah berkenaan atas sebab pelajar UUM itu merupakan kenalan peribadinya dan penyokong pakatan pembangkang sepertinya jugak berdasarkan blog peribadinya yang menyokong dan menjadi peserta perhimpunan haram BERSIH yang diketuai Ambiga laknatullah penyokong murtad.

Selain itu, komen discussion Azwan Ismail juga turut menimbulkan tanda tanya, benarkah dia menjawab komen Arlene Tan?. Ini kerana di atas komen Arlene Tan terdapat satu komen yang telah dipadam yang berkemungkinan besar milik 'MakCik' tu sendiri. Namun begitu, itu semua hanya andaian. Ini kerana dalam Twitter 'MakCik' berkenaan, dia sendiri menyatakan bahawa dia berada di pejabat sedangkan Arlene berada di balai polis. Bagaimana dia tahu dimana Arlene berada?. Adakah dia mengenai Arlene secara peribadi?. Kita sedia maklum zaman sekarang ini orang boleh ber-Twitter dimana-mana sahaja tanpa memerlukan komputer. Dengan menggunakan Blackberry atau Android mahupun iPhone saja kita mampu mengemaskini status di Twitter sama ada menggunakan wifi atau 3G. Jadi kebarangkalian bahawa MakCik berkenaan adalah Arlene Tan kemungkinan besar sekitar 60%.

Laporan polis telah dibuat Arlene Tan terhadap pihak Gaysec dan polis sedang menjalankan siasatan. Sokongan terhadap Gaysec pula kian meningkat dari masa ke semasa. Menurut status Facebook mereka, dilaporkan mereka adalah remaja yang masih bersekolah di Tingkatan Lima. Ini adalah sesuatu yang sangat mengkagumkan aku kerana mereka masih lagi dibangku sekolah dan aku pula bakal graduan dalam bidang IT masih lagi ragu-ragu dalam kemahiran menggodam ini dan masih boleh dikategorikan sebagai bawah amatur. Apa pun ini nasihat aku kepada pihak Gaysec.

Shacklesmith : Abang betul-betul kagum dengan korang!. Gila beranilah korang ni pandai-pandai nak godam website Nuffnang bagai. Apa pun pasal pendedahan ini abang bagi sokongan seratus peratus dekat korang. Bukan apa, abang pun belajar bidang IT jugak dan dah nak graduate dah pun. Jadi kita yang berada di bidang yang sama ni patut bagi sokongan yang setimpal. Kalau benar atau tak Arlene Tan tu bukan Sitt Al-Wuzara tak mengapa. Teruskan siasatan dan godaman demi membongkar siapa sebenarnya betina lahanat tu. Jangan sesekali give-up, persetankan laporan polis yang dibuat terhadap korang lagi-lagi korang pun tengah Trial SPM nih. Polis takkan suka-suka tangkap korang sebab korang bukan salah apa pun. Bagi polis dan SKMM  identiti MakCik tu lebih important. Berani kerana benar, Takut kerana salah!. Apa pun abang doakan yang terbaik buat korang untuk SPM nih. Semoga berjaya. Insyallah, abang rasa korang boleh pergi lagi jauh lepas ni. Apa lagi, korang lagi pakar rasanya daripada abang dalam bidang hacking nih. Hahha!. May the force be with you!.



1 comment:

whiteorange said...

Demi Islam, aku sokong budak budak ni

InsyaAllah kami akan bantu dari segi moral dan material kalau anda semua didakwa

Hidup Islam!!!!!!!!

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget