Wednesday, January 25, 2012

Geng Mahasewel Buat Flashmob di Bukit Bintang!

Aku dah agak dari awal lagi dah since bulan sudah, si budak Adam Adli ni memang attention seeker tahap dewa level wahid. Sudah ler digantung tiga semester akibat perbuatan biadapnyer di tempat awam, namun tiada langsung keinsafan dalam dirinya kerana memperjudikan masa depannya di bidang akademik tetapi beliau menggunakan 'masa keemasan' yang berlebihan ini mempergiatkan lagi aktiviti mencapab yang sememangnya akan membuatkan orang ramai bertambah jelik dengan dia dan konco-konconya.


Baru-baru ni pada petang ahad lalu dia bersama-sama geng mahasewelnya tampil 'menghiburkan' para pengunjung medan komersil Bukit Bintang dengan sebuah persembahan jalanan. Wah, sudah ada kerjaya baru nampak gayanya bro. Jadi Buskers di jalan raya..




Wow, fulamak tak sangka aku mereka semuanya ini jadi radikal fanatics gara-gara pengaruh filem V For Vendetta! (antara filem favorite aku masa dari zaman sekolah dulu). Inilah yang dinamakan pengaruh kawalan minda  hasil dari subliminal messaging filem barat ciptaan Freemason/Illuminati untuk menyesatkan umat Islam!.  


Aku pun dulu terpengaruh jugak sikit-sikit dengan filem ni tapi bukanlah untuk membentuk mindset aku, cuma sekadar buat santapan karyaneka atas cita-cita ku ingin menjadi seorang karyawan dan counter-culture. Kalau boleh aku nak terbitkan filem ala-ala gitu jer dan tidak lebih dari itu. Nak terapkan dalam pemikiran sorrylah beb. 


Ni aku nak bagitau nih, sudah bebudak bedebah ni terpengaruh membabi buta dengan filem ni sampai babi pun agak dah jadi buta. Agak-agak dorang tak tau ke sapa Guy Fawkes tu, ada baca sejarah dari open sources yang melambak-lambak dalam internet ni? Setahu aku Guy Fawkes ni fanatik agama Kristian Roman Catholics yang menentang kerajaan Kristian Protestant yang menguasai England pada awal abad ke-17. Kalau nak dengan lebih lanjut cuba baca kat SINI.


Apa sebab 'mahasiswa' sewel yang rata-rata beragama Islam nak mengagungkan tokoh pelampau Katolik?. Nampak sangat Melayu-melayu puak mahasewel ni buta sejarah. Awat takde tokoh lain ke yang nak diagungkan sehingga nak diangkat jadi simbolisme. Cubalah pakai topeng ni at least nampak terang sikit apa dorang perjuangkan tu.




Agak-agak rasanya dorang ni terlepas pandang ke video ni yang dibuat oleh fellow comrade 1990 Born In Malaysia aku ni hah? Cubalah gunakan hak untuk berfikir dulu sebelum membuat keputusan melulu. 





Shacklesmith : Ingatlah beb, gunakanlah otak dulu sebelum bertindak! Macam salah satu rangkap dalam lirik lagu Amuk "Ada otak pakai".



No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget