Sunday, January 8, 2012

USM 'Tung Shin' Warrior 2.0



Masih ingatkah lagi korang dengan 11 orang doktor yang menjadi saksi tanpa melihat dengan mata sendiri tindakan polis menggempur Hospital Tung Shin ketika perhimpunan haram Bershitsih 2.0 Julai lalu. Mereka mendakwa menjadi saksi pristiwa berkenaan walhal mereka langsung tidak berada di tempat kejadian. Apa bukti yang mereka tampilkan hanyalah pendapat yang berat sebelah (bias) tanpa sebarang pemerhatian yang teliti atau lebih mudah sekali, sekadar pakai hentam saja.


Begitulah yang turut berlaku pada malam 5 Januari di mana 10 pelajar berbangsa Cina berkumpul dalam satu perjumpaan discussion yang diadakan di gelanggang bola keranjang di USM. Sungguh menghairankan perjumpaan kecil itu mendapat liputan meluas sehingga wartawan dari portal pembangkang pun turut hadir. Walaupun waktu peperiksaan semakin hampir dan sudah dijalankan di kebanyakan IPT, para pelajar tersebut tetap meluangkan juga sedikit masa pada malam itu.


Bagi aku tidak salah untuk para siswa untuk duduk berbincang dalam keadaan tertutup, isu yang dibincangkan biarlah relevan dan membina. Sepatutnya isu pokok yang harus diperbincangkan adalah kewajaran AUKU. Tapi disebabkan penyertaan termasuk hasutan dari  wartawan pembangkang, isu lain pulak dibincangkan. Ditambahkan pulak kebanyakan pelajar-pelajar Cina ni percaya bulat-bulat penipuan dan fitnah Dajjal yang dibuat oleh geng-geng Safwan Anang ketika kekecohan malam tahun baru itu. Ini membuatkan perkumpulan mereka pada malam itu tampak seperti 'mancacainisme' Adam Adli pulak dah.


Sebelum korang tengok sendiri bagaimana Dr Novandri (MiM) mematahkan hujah-hujah dan tuduhan semberono tindakan 'brutal' polis oleh wartawan portal pro pembangkang pada malam tersebut.




Si wartawan tu punyalah butthurts dengan Dr MiM sampaikan dia ada menulis artikel istimewa lagi buat Dr MiM. Ikuti komen Dr MiM mengenai wartawan tersebut di SINI.


One thing is yang menariknya adalah ketika sorang amoi yang berterabur Bahasa Malaysia-nya mencelah. Itu akan dijadikan poin utama entry aku pada kali ini. Inilah yang aku maksudkan sebagai USM Tung Shin Warrior. Amoi dan gengnya yang berada di situ seolah-olah bertindak seperti saksi di tempat kejadian padahal mereka langsung tak berada di sana pada malam itu.


Agak menghairankan bagaimana mereka para mahasiswa pahlawan 'Tung Shin' ini berlagak sebagai saksi hanya dengan berbekalkan penipuan dan fitnah belaka pendemo yang dipercayai bulat-bulat oleh mereka sendiri.




Korang faham tak apa ke bendanya yang mereka cuba sampaikan? Kalau tak faham tu harap maaflah. Ini bukan masalah sound system beb. Aiyah, itu sound system talak rosak ooo!. Itu remote control button (I-II) yang bikin tu problem maa!!!..


Dan lihat sendiri bagaimana mereka divert hujah-hujah yang dikemukakan oleh mamat pro Aspirasi tu.




Erm alahai, lain yang ditanya tapi lain pulak yang dijawab mereka. Banyak hujah-hujah yang mereka tak dapat patahkan. Tak habis-habis keluarkan statement 'polis belasah!, polis belasah!' and whatsoever sort of shit yang berkaitan juga dengan pendapat 'polis belasah!'. Aku sendiri ada tengok video tu dan aku tak nampak langsung polis membelasah. Kalau setakat memberkas tu biasalah beb, lain aku ada nampak adalah aksi menggelupur atas jalan masa polis nak tangkap tu ajelah termasuk dengan adegan Safwan Anang selaku 'battering ram' memecahkan pintu klinik selepas gagal memecahkan pagar UPSI.


Begitulah persamaan di antara sekumpulan mahasiswa (mahasewel) USM ni dengan doktor Tung Shin. Berlagak menegakkan benang yang basah padahal kelibat diri sendiri pun takde di tempat kejadian. Yang membezakan mereka adalah kerjaya saja.


Maka layaklah untuk kita gelar para pelajar ini sebagai TONG SHIT WARRIOR..


Shacklesmith : Ingat Ah Soh dalam video KL POS hari tu? Cakap macam seolah-olah kat tempat kejadian. She's just another Tong Shit Warrior as well.. Btw, ehem-ehem 9 Januari puak yang sama akan buat demo sekali lagi.. dulu Bersih la ni Bershit la pulak kot.. Hahahaha!

No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget