Wednesday, June 22, 2011

Awful But Funny Simplified Chinese (Mandarin) To Bahasa Indonesia Translation!! (Lucu!! Terjemahan Bahasa Cina Kepada Bahasa Indonesia)


BACAAN 18 TAHUN KE ATAS!!! PENGHIDAP SAKIT JANTUNG DAN BAWAH UMUR TIDAK DIGALAKKAN MEMBACA

Masih ingat lagikah anda semua betapa kelakarnya melihat terjemahan papan tanda dan menu makanan dari Bahasa Mandarin kepada Bahasa Inggeris ketika Sukan Olimpik 2008 di China dulu?. Lihat sajalah di SINI dan SINI, tentu sekali ianya membuatkan anda berasa teramatlah lucu sehingga tak kering gusi ketawa membaca betapa teruknya hasil terjemahan bahasa itu. Lebih teruk dari membaca terjemahan yang keluar Google Translate!.


Hah, baru-baru ni Shacklesmith terjumpa satu lagi laman web jualan pakaian online yang yang berpusat dari China. Laman web menjual pakaian wanita itu didapati juga turut meluaskan pasarannya ke Indonesia berdasarkan penyediaan laman berbahasa Indonesia yang berutujuan untuk menarik pelanggan dari negara jiran berkenaan. Kepada pelawat dari Indonesia, sesungguhnya apa yang cuba disampaikan oleh Shacklesmith ini 'bener-bener' belaka. Jangan marah ya para ibu-ibu dan bapak-bapak semua. Hahaha.


Nak tengok bukti lagi jelas sila tengok laman web tu kat SINI, lucu bebenor aku membacanya bai!. Sudahlah ada beberapa perkataan bahasa Indonesia yang agak kelakar untuk didengari oleh orang Malaysia. Ini tambah lagi dengan terjemahan bahasa Mandarin ke bahasa Indonesia pulak dah. Aduyai, adakah patut title dibagi nama 'Memuja kepala model Dong Wen menunjukkan cantik pakaian' Ini tambah. Setahu aku model pertunjukan fesyen memperagakan pakaian fesyen terbaru, dan selain itu model dipergunakan memperagakan tubuh badan mereka dalam majalah santapan batin lelaki macam FHM, Maxim dan Playboy!. Aku doubt jugak dorang guna Google Translate untuk terjemahkan bahasa ke Indonesia ni memandangkan dekat China dulu masa Olympic Games pun pekedai restoran dan warung-warung sibuk terjemahkan menu makanan kepada English supaya dapat menarik pelancong. Ada ke masa towkay warung tu nak online sebab sibuk nak jaga kedai?. Walaupun Google pun belum kena banned lagi masa tu bai.

Okay anda semua mesti nak berkenalan dengan China Doll  model kat dalam gambar tu kan? Haha, boleh ajer bai. Sekadar korang nak cuci mata korang lantaklah situ. By the way name her name is Dong Wen (董雯), berumur 24 tahun dan berasal Jinan, Wilayah Shandong di People Republic of China. Menjadi model terkenal selepas memenangi pertandingan pencarian supermodel New Silk Road Model 2006


Pernah menghiasi majalah FHM pada tahun 2008 dan menyertai pertunjukan fesyen di serata China. So, that's all jela info yang boleh aku kasi kat korang beb. Yang lain pandai-pandai la google sendiri kat internet. Cara senang ajer kalau korang guna Google Chrome (highlight and right click '董雯' then press 'Search Google for '董雯'). Apa pun mari layan gambar dia yang aku dapat jumpa sepanjang surfing info pasalnya. Jangan salah sangka ingat aku ni perangai otak blue yah. Aku kaki merayau dalam web sebenarnya. Hahaha, bawah umur jangan tengok tau 
:D.





Laman portfolio SINI, untuk gambar yang selebihnya pula. SINI dan SINI.

Shacklesmith : Hahaha, takde kejer. Sajer nak try guna Photoscape ni. Lame da tak edit gambar bai!

4 comments:

Jeepers Creepers said...

apa maksud memuja kepala model? aku sendiripun tak faham huhuhu

Shacklesmith said...

aku pun pun tak paham.. tapi kalu memuja badan model tu ade logik jgk kn bro.. owg laki miang ske cuci mata.. hahaha

besela kan bro, sdgkan cina yg bpuluh taun dok m'sia pun xreti BM inikan pulak cina kat mainland tu :D :D :D.. haish

Anonymous said...

ni laman web shopping baju or laman web porno??

Shacklesmith said...

@soooooour

website jual baju ler bro.. gambo tu aq cari kat website lain ^^

hahha, nk beli baju drpd china?? order jela kat ctu.. klu x bli jer kat Yishion :)

Cool Link's Mesti Clicks!

SocialPromoter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget