Monday, June 6, 2011

Lawak Politik : Barisan Terbaru Kepimpinan 'Ulamak'..

Dah lama aku tak sentuh bab politik semua ni sejak dari entry aku yang INI.  Aku ni bukanlah spesies Melayu gila berpolitik macam puak-puak UMNO, PAS dan PKR. Dalam kepala otak aku bukannya pikir nak berpolitik ajer tak tentu hala nak menjatuhkan satu sama lain. Aku mengkritik biar membina bukan mengambil pendekatan destruktif sampai nak merosakkan agama, bangsa dan negara. Nak memilih pemimpin biarlah yang boleh bekerja, punya track record dan moral bagus sekali. Bukan main ambik ajer dan terus angkat jadi pemimpin. Tapi apa pun aku cakaplah, politik Melayu ni adalah  POLITIK PALING KELAKAR DI DUNIA sebab permainan dan para pemain dia sendiri yang memang kelakar bagai nak mampus. Bukan sebab aku tengok muka pemimpin UMNO, PAS dan PKR yang buat aku jadi tergelak tapi perjalanan politik Melayu tu sendiri yang sememangnya kelakar. Misalnya, masalah bini pemimpin tak pakai tudung pun dijadikan isu sampailah kepada hal tepi kain celah kangkang suami isteri pemimpin pun dijadikan bahan  kontroversi!. Tu belum campur lagi statement kelakar yang keluar dari mulut pemimpin semua sampai sanggup mempergunakan agama dan bangsa untuk mencapai kepentingan sendiri. Kadang-kadang aku merewang dalam internet pun selalu jugak aku jenguk-jenguk kan laman blog politik ni semua. Di antara yang aku jumpa adalah ni ha. Inilah yang aku rasakan sebagai barisan kepimpinan terbaru 'ulamak' mee segera dalam PAS.

Seperti kita sedia maklum, puak PAS dok mencanangkan 1 dunia bahwa mereka memperjuangkan kepimpinan ULAMAK dalam parti. Jadi dengan keputusan terbaru pemilihan pucuk pimpinan PAS selepas muktamar baru-baru ni. Adakah mereka-mereka yang baru dilantik (Selain Tuan Guru Datuk Seri Haji Hadi) ini adalah 'ulamak' yang diiktiraf?



 Barisan hadapan yang bakal memperlihatkan kerosakan umat Islam dan perpaduan ummah serta perpecahan orang-orang melayu di dalam senario persada politik Malaysia.









Kekalnya Hadi Awang sebagai Presiden Pas pusat membuktikan Pas tetap dengan identiti dan sifat azalinya yang tongong dan lahabau.Boleh dan bersedia untuk ditonggeng pada bila-bila masa oleh DAP.

Kemenangan Mat Sabun memberikan satu petanda buruk.Si barwa ini akan bertanggungjawab didalam merancang dan memujuk golongan melayu untuk mendekati parti DAP yg terang terangan  membawa agenda untuk menjahanamkan orang2 melayu beragama Islam.Penerimaan Pas terhadap kehadiran dan kepakaran Mat Sabun bengap ni jelas menerima fahaman - fahaman Syiah secara terbuka kerana sering kali kita dengar Mat sabun acapkali menjadikan pemimpin Syiah sebagai contoh di negara ini.Tak mustahil kelompok Syiah di Malaysia yg tanpa segan silu dan berani menonjolkan diri berlindung di sebalik parti PASial ini.

Si Husam kambing jantan yang baru2 ni ada kes politik wang@rasuah,dan kaki undertable pun terlepas jugak.Almaklumlah isu 350k yg dibangkitkan semuanya konspirasi dan fitnah semata mata.Kalau orang lain buat semua betul, naknya kalau kes yg membabitkan orang2 kerajaan BN dan Umno.Tapi bila kena tang muka kau semua fitnah dan penafian demi penafian ditegaskan.Husam hai Husam.Macamlah ko sejak kecil tak pernah langsung dapat kebaikan dan pertolongan daripada kerajaan pemerintah.




Si bocha gendeng al mahfuz pun sama kekal jugak.Jahanamlah ekonomi negara kalau bagi dekat mangkuk ni. Kalau buku Jinggay terlaksana melihatkan ekonomi Malaysia akan muflis dalam masa 2 tahun...bagi pada mahfus agaknya GS bagi 6 bulan pakai jahanamlah negara Malaysia ni.Melalak sajalah dalam Parlimen macam anjing kurap, itu saja yg layak di perkatakan utk makhluk biol ni.

akhir sekali buat golongan Ular mak... alamak apa nak jadi ni.. tak usah lah gusar dan bersusah hati.Nik Najis pun bukan main sayang lagi dengan keterampilan,perbuatan dan ideologi yahudi dan freemason yg di bawa oleh pandikutty Anwar Ibrahim.Kita lihat sajalah nanti bagaimana Anwar Ibrahim de pandikuttik ni lacurkan Pas..seperti mana Pas dah bertahun2 melacurkan Islam dan inilah balasan yg di beri oleh ALLAH atas golongan golongan serban tandu laknatullah ini.Negara Islam tokseh.. negaro berkebajike molek.. puiiiiiiiiiiiiii !!!!!!

Shacklesmith : Gelak sampai berguling atas lantai (Bukan atas jalan sambil pegang bendera bulan)

No comments:

Cool Link's Mesti Clicks!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masuk Jangan Segan-Segan

Nak Ke Mana Pulak Tu?

Jangan Ke Mana-Mana!!

Wibiya Widget